۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

فرافکنی رهبر کودتا از سر وحشت است


فرافکنی رهبر کودتا از سر وحشت است

*اصلی ترين موضوع در لحظه فعلی آن است که به کودتاچيان و به رهبر آنها مجال تجديد سازماندهی کامل, بستن شکاف درون نظام از طريق ادامه حذف يا جذب يا معامله و يا ترکيبی از اين هر سه, و ايجاد شکاف در جنبش عمومی ضد ديکتاتوری و قطعه قطعه کردن آن....داده نشود.

روشنگری: حضور گسترده اعتراضی مردم در تظاهرات روز قدس و تبديل اين روز به روز نه پرطنين ديگری به استبداد سياه فقاهتی و دولت کودتايی, انزوای کودتاچيان را کامل تر کرده و موجی از وحشت در دل آنها ايجاد کرده است؛ وحشتی که بی دليل نيست. آنها جوانان مردم را به خاطر تظاهرات مسالمت آميز دستگير کرده و زير شکنجه های وحشيانه کشيدند؛ به برخی از دستگيرشدگان تجاوز جنسی کردند؛ تعدادی از جانباختگان زير شکنجه را در گورهای بی نشان دفن کردند و خانواده هايشان هنوز آواره اند و در جستجوی گمشده گان و بی خبر از سرنوشت شان. گروهی از چهره های معروف و سرشناس جناح اصلاح طلب را به زور شکنجه در سلول های انفرادی درهم شکستند و به تلويزيون کشاندند و هر چه خواستند از زبان آنها گفتند. خامنه ای در آخرين نماز جمعه منتهی به تظاهرات روز قدس آشکارا زبان به تهديد و ارعاب مردم گشود و تهديد کرد که مخالفان با "اصول و امنيت مردم" (يعنی در واقع "اصول و امنيت" خودش و دارودسته اوباش همراه او) "تحمل نخواهد شد" و "نظام مجبور است با آنها برخورد کند", سپاه پاسداران هم درست شب قبل از راهپيمايی برای خالی کردن دل مردم بيانيه تهديدآميزی منتشر کرد و در آن بر "برخورد قاطع" با مخالفان تاکيد کرد. برای محکم کاری عده ای از فرزندان و نوه های گروهی از مخالفان سرشناس روحانی و اصلاح طلب را هم گروگان گرفتند و آدم ربايی به راه انداختند تا پازل ايجاد وحشت را کامل کنند. همه اين نقشه ها نقش برآب شد و مردم در ابعاد گسترده دوباره و اين بار با شعارهايی صريح تر و قطعی تر داغ ننگ بر پيشانی رهبر کودتا و اراذل و اوباش متجاوز و شکنجه گرش کوبيدند و بر عزم خود بر ادامه اعتراض تاکيد کردند.
پيام روز قدس و حرکت وسيع اعتراضی مردم چنان آشکار بود که دستگاه تبليغاتی رژيم و رسانه های آن را مجبور کرد به وجود "حاشيه" در تظاهرات اعتراف کنند؛ هر چند وقتی تمام آتشبار تبليغاتی شان را بر همان "حاشيه" معطوف داشتند, در واقع اعتراف کردند که اين نه "حاشيه" که متن حرکت مردم بود که آنها را سخت وحشت زده کرده است. اشاره صريح نامه توکلی خطاب به موسوی و کروبی به خصلت ضد ديکتاتوری حرکت اعتراضی روز 27 شهريور و اعتراف قاليباف در همين زمينه اشاره هايی گوياست.
وقتی حرکت مردم در روز قدس نشان داد که سرکوب به تنهايی قادر به جلوگيری از استمرار اعتراضات مردمی و توقف حرکت جنبش اعتراضی نيست, خامنه ای از فردای روز قدس به فرافکنی رو آورد و خود را به نديدن و نشنيدن زد. او در نماز فطر بی آنکه به روی خود بياورد که مردم در واقع در روز قدس در دهان او و ايادی مزدور و متجاوز و اوباش او کوبيده اند از حضور مردم در راهپيمايی روز قدس تشکر کرد.
خامنه ای در سخنانی که چهارشنبه شب در جمع گروهی از اعضای مجلس خبرگان مطرح کرد نيز همين فرافکنی را ادامه داد. خامنه ای گفت:"نشانه هاى وحدت عمومى و همدلى مردم قابل مشاهده است كه مناظر بى نظير آن، حضور مردم در نمازهاى جمعه ماه مبارك رمضان، حضور گسترده در راهپيمايى روز قدس، و حضور با عظمت در نماز عيد فطر در سراسر كشور است."
سخنان خامنه ای جز در مورد روز قدس يک دروغ آشکار است. در رابطه با روز فطر او در ميان انبوهی از روحانيون سرشناس که روز دوشنبه را پايان ماه رمضان اعلام کرده بودند تقريبا تنها ماند و در نماز او هم تنها عوامل حکومتی شرکت داشتند و اصلا از مردم در ابعادی که در راهپميايی روز 27 شهريور ديده شد خبری نبود تا "نشانه های وحدت عمومی و همدلی مردم" با کودتاچيان پيدا باشد؛ کسادی بازار نماز جمعه ها هم که در آن کارگزاران خامنه ای ضمن فحاشی و لجن پراکنی و اتهام زنی مثل توار خرابی که سوزنش گير کرده باشد دائم خواستار دستگيری و محاکمه موسوی وخاتمی و کروبی شده اند, روشن تر از آن است که کسی بتواند آن را انکار کند. از سوی ديگر راهپيمايی روز قدس هم با شعارهای رسای مرگ بر ديکتاتور و هشدار صريح به رهبر کودتا و اعلام آمادگی برای قيام همراه بود. و اگر چيز "بی نظيری" در اين حرکت بود, همين حضور مليونی توده معترض به کودتا و نشانه گيری مستقيم سر نظام و حمله مستقيم به رهبر کودتا بود. خامنه ای با دروغ گويی و فرافکنی نه می تواند اهميت اين حرکت بزرگ را انکار کند و نه می تواند آن را قلب ماهيت نموده و نشانه وفاداری به خويش جا بزند. اين استيصال خامنه ای و وحشت او از مردم است که او را به فرافکنی و دروغگويی آشکار ناگزير کرده است.
البته خامنه ای تلاش گسترده ای صورت می دهد تا بدون عقب نشينی و صرفا از طريق مانور و سازش های موقتی موقعيت وخيم دستگاه ولايی را بهبود بخشد. مثلا بعد از پايان اجلاس خبرگان معلوم شد که سخنان او در انتقاد از به ميدان کشيده شدن نام افراد ديگر در دادگاه متهمان (که آشکارا انتقادی بود از به ميان کشيده شدن پای خاندان رفسنجانی در جريان محاکمات), معامله ای با رفسنجانی بود تا بتواند بيانيه 9 ماده ای تاييد کودتا و تاييد خودش به عنوان ولايت فقيه را از مجلس خبرگان بدون مزاحمت رفسنجانی بگيرد. با اين حال خامنه ای حالا بهتر از هر کسی می داند که اين معامله های موقتی و مانورهای مقطعی مشکل دستگاه ولايی را به طور اساسی حل نخواهد کرد.

از منظر جنبش اعتراضی و نفع بلافصل نيروهای رنگارنگ آن, اصلی ترين و مهم ترين موضوع در لحظه فعلی آن است که به کودتاچيان و به رهبر آنها مجال تجديد سازماندهی کامل, بستن شکاف درون نظام از طريق ادامه حذف يا جذب يا معامله و يا ترکيبی از اين هر سه, ايجاد شکاف در جنبش عمومی و قطعه قطعه کردن آن با بهره برداری از طرح برخی شعارهای نامتعارف زمينه سازی شده از خارج از کشور داده نشود. در اين صورت فريادها روزی چنان رسا خواهد شد و تاج و تخت خامنه ای را چنان خواهد لرزاند که او ديگر با هيچ ترفندی نتواند خود را به نشنيدن و نديدن بزند.


2 مهر 1388 00:09
Balatarin مطلب را به بالاترين بفرستيد

نظر شما

نام (اختیاری)


ای-میل (اختیاری)


متن

آخرين مطالب مرتبط در روشنگرى:
فرافکنی رهبر کودتا از سر وحشت است
*اصلی ترين موضوع در لحظه فعلی آن است که به کودتاچيان و به رهبر آنها مجال تجديد سازماندهی کامل, بستن شکاف درون نظام از طريق ادامه حذف يا جذب يا معامله و يا ترکيبی از اين هر سه, و ايجاد شکاف در جنبش عمومی ضد ديکتاتوری و قطعه قطعه کردن آن....داده نشود.
2009‑09‑24
حضوراعتراضی مردم در روز قدس, بار ديگر بساط کودتاچيان را به هم ريخت
*اين حضور نشان داد که جنبش اعتراضی مردم خيال بازايستادن ندارد و از هر روزنی که در برابر خويش بيابد سربرمی کشد...*حرکت اعتراضی مردم پيروزی در خور توجه در عقب راندن کودتاچيان در حوزه مهمی چون فضای عمومی است.. حالا ديگر اين نه جمهوريت نداشته, که اسلاميتی که کودتاچيان مدعی داشتن آن بودند.. نيز از "بالا"و از "پائين" درمعرض تعرض همه جانبه قرار گرفته است.
2009‑09‑19
بر سرنيزه نمی توان نشست! *در حاشيه تهديد جديد سپاه پاسداران در "برخورد قاطع" با معترضان در راهپيمايی روز قدس
2009‑09‑17
توسل به گروگان گيری و فشار بر بستگان برای خاموش کردن اعتراضات
*فشارها هرچه از بالا به پائين بياييم و حاشيه امنيتی کم رنگ تر شود، بيشتر رنگ و روی و خوی وحشيانه رژيم را به خود ميگيرد.*صرفنظر از اينکه در روز قدس چه اتفاقی بيافتد، خود اين وحشت نشان دهنده فضا و حضور مقاومت در برابر کودتاست.
2009‑09‑16
دستور ادامه سرکوب, از سوی رهبر منزوی و وحشت زده کودتا
*در سخنان رهبر کودتا دو نکته برجستگی خاصی داشت: نخست تهديد او به سرکوب و دست زدن به ارعاب آشکار و دوم وحشت عميق او از ادامه خيزش های توده ای با بهره برداری از فرصت های مجاز حکومتی....
2009‑09‑12

اخبار ومقالات مربوط به یادداشت سیاسی در روشنگرى(كليك كنيد)

بازگشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر