۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

غلبه بر فيلترينگ اينترنت هم چاره داره

AUG 16، 2009
براي هميشه از شر فيلترينگ اينترنت خلاص شويد! راهنمايي جامع و کامل
- سايت هاي مهم همه فيلتر شده نميشه واردشون شد......!!!!!!!!!!!
بهانه هميشگي آدم هاي تنبل!
اصلا نگران نباشيد. غلبه بر فيلترينگ اينترنت هم چاره داره، هم راه داره. اصلا اينترنت بدون فيلتر مزه نداره!! باور کنيد. همه مزه اينترنت به همين فيلترينگشه که وقتي ازش عبور ميکني روي بعضي ها کم ميشه!!! در اينجا 7 روش توپ به شما ياد ميدم که با اونها به راحتي مي توانيد بر مشکل فيلترينگ اينترنت غلبه کنيد. همت کنيد اين مطلب را تا انتها بخوانيد. کامل تر و کارا تر از اين جاي ديگه گيرتون نمياد. امتحان کنيد از آب خوردن هم راحت تره. از هر کدام از خوان هاي زير که عبور کنيد شما بر غول فيلترينگ اينترنت غلبه مي کنيد و به فرشته زيباي آزادي مي رسيد. فقط يادتون باشه که تک خوري نکنيد و به دوستانتون هم ياد بدين تا اونها هم غول فيلترينگ را شکست بدن و به فرشته زيباي آزادي برسند. پس هم خودتون ياد بگيريد و هم به دوستانتون ياد بدين؛

- دانلود مجموعه آموزشي عبور از فيلترينگ اينترنت مشتمل بر توضيح 7 روش کاربردي براي عبور از فيلترينگ اينترنت، مخصوص ارسال براي دوستان.
http://www.4shared.com/file/129594453/25eb9f4b/Filtering-by-by.html



مشترک گرامي دسترسي به اين سايت امکانپذير مي باشد!

اينترنت را خدا آزاد کرد!!!


• خوان اول: پروژه Tor هم فيلتر شکن؛ هم راهکاري براي مخفي ماندن در وب
پروژه TOR با هدف جلوگيري از ردگيري اينترنتي توسعه داده شده است. (رايگان، بدون تبليغ و امن)
TOR چيست؟
TOR يکي از پيشرفته ترين و در عين حال امن ترين روش هاي عبور از سد فيلترينگ و رديابي هاي حکومتي در سراسر جهان هست. در واقع تُر با ايجاد يک شبکه مطمئن پيازي شکل ميان کامپيوترهاي سراسر جهان که داخل شبکه اش وجود دارند بستر بسيار امني براي تبادل اطلاعات ايجاد مي کند و يکي از شبکه هاي زيرزميني بسيار امن در اينترنت محسوب مي شود.
Tor يک پروژه نرم افزاري است که به شما در دفاع در برابر تجزيه و تحليل بازديدکنندگان کمک مي کند، نوعي مراقبت شبکه که آزادي شخصي و حريم خصوصي، روابط و فعاليت هاي کاري محرمانه و امنيت دولتي را تهديد مي کند. Tor با تقويت ارتباطات در اطراف يک شبکه توزيع شده ايستگاه هاي واسطه که توسط دواطلبان از سراسر جهان اداره مي شود، از شما محافظت مي کند: اين نرم افزار اجازه نمي دهد ديگران از طريق اطلاع از سايت هايي که شما بازديد مي کنيد اتصال اينترنتي شما را مشاهده کنند، همچنين اجازه نمي دهد سايت هايي را که بازديد مي کنيد از موقعيت فيزيکي شما اطلاع پيدا کنند. Tor با تعداد زيادي از برنامه هاي موجود شما، از جمله مرورگرهاي وب، سرويس گيرندگان پيام رساني فوري، ورود به سيستم از راه دور و ساير برنامه هايي که براساس پروتکل TCP هستند. صدها هزار نفر در سراسر دنيا از Tor براي اهداف متفاوت استفاده مي کنند: روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان، طرفداران حقوق بشر، مأموران اجراي قانون، سربازان، مؤسسات، شهروندان مخالف رژيم و شهروندان عادي...

دانلود برنامه به همراه مرورگر فايرفاکس تنظيم شده براي آن، از سايت اصلي:
https://www.torproject.org/torbrowser

طريقه استفاده از TOR در مرورگرهاي مختلف:
شما TOR را به دو صورت مي توانيد دانلود کنيد:
1- حالت اول تنها برنامه TOR را دانلود کنيد و سپس براي مرورگر خود تنظيمات لازمه را انجام دهيد و از اينترنت آزاد لذت ببريد.
2- حالت دوم نسخه قابل حمل يا پرتابل برنامه TOR را به همراه مرورگر بهينه سازي شده فايرفاکس با TOR دانلود کنيد تا با اجراي آن بر روي کامپيوتر خود يا حافظه فلش در هر کجا که هستيد (منزل، اداره، دانشگاه، کافي نت و ...) از نعمت اينترنت آزاد بهره ببريد.
حالت دوم توصيه مي شود!
کافيست به آدرس زير برويد:
https://www.torproject.org/torbrowser
و برنامه فايرفاکس بهينه سازي شده براي TOR را دانلود کنيد. چنانچه در تصوير زير مشاهده مي کنيد:

پس از دانلود، فايل مربوطه را اجرا کنيد.
يک فولدر در کنارش ساخته مي شود به نام Tor Browser که محتواي برنامه TOR و نيز مرورگر فايرفاکس مخصوص آن قرار دارد. شما کافيست فايل اجرايي Start Tor Browser.exe درون اين فولدر را اجرا کنيد:


ابتدا برنامه TOR اجرا مي شود و شما را به کامپيوتر شخص داوطلبي در آن سر دنيا متصل مي کند. سپس برنامه فايرفاکس مخصوص TOR اتوماتيک اجرا مي شود و بررسي مي کند که آيا شما با موفقيت به TOR وصل شده ايد يا خير.

اگر درست به TOR متصل شده باشيد اين پيغام سبز رنگ را در فايرفاکس خود مشاهده مي کنيد:

پس اينکه به شما مژده اتصال به شبکه TOR داده شد مي توانيد فقط در مرورگر فايرفاکس مخصوص TOR با خيال راحت به گشت و گذار امن در اينترنت بپردازيد.

اگر هم برنامه برنامه نتواند به کامپيوتر آزادي وصل شود با پيغام زير متوجه مي شويد:

که بايد برنامه TOR را ببنديد و از اول اجرا کنيد تا دوباره سعي کند شما را به شبکه امني در TOR متصل کند.

بسيار مهم:
در اين روش پس از اينکه پيغام اتصال موفقيت آميز به TOR را مشاهده کرديد؛ فقط مرورگر فايرفاکس شما که همراه برنامه از سايت TOR دانلود کرديد به اينترنت بدون فيلتر و امن دسترسي دارد و به عنوان مثال مرورگر Inetrnet Explorer شما چنين قابليتي ندارد. و اگر با مرورگر ديگري به غير از فايرفاکس مخصوص TOR از اينترنت استفاده کنيد ارتباط شما با TOR برقرار نبوده و ممکن است لو برويد و شناسايي شويد.

وقتي Tor آماده شود، Firefox به طور خودکار باز خواهد شد. فقط صفحات وب بازديد شده از طريق مرورگر Firefox موجود در بسته از طريق Tor ارسال خواهد شد. ساير مرورگرهاي وب از جمله Internet Explorer کار نمي کنند. قبل از استفاده دقت کنيد که عبارت "Tor فعال شد" در دکمه گوشه سمت راست پايين مرورگر فايرفاکس ظاهر شود.

برنامه هاي فيلترشکن را تنها از سايت اصلي آنها دانلود کنيد:
نرم افزارهاي فيلتر شکن نظير TOR يا Freegate و ... را تنها از سايت هاي اصلي خودشان دانلود کنيد و از دانلود آنها از سايت هاي عمومي نگهداري فايل و متفرقه بپرهيزيد!

چک کردن آي پي پس از اجراي هر برنامه فيلتر شکن جهت اطمينان از تغيير آن:
بعد از اجراي هر برنامه فيلتر شکني حتما Ip خود را در سايت شناسايي آي پي www.ip2location.com يا www.whatismyipaddress.com چک کنيد تا از صحت عمليات مطمئن شويد. (بايد در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشاني به غير از ايران مشاهده کنيد). خود برنامه Tor هم در اين سايت: https://check.torproject.org/?lang=fa_IR به شما اين امکان را مي دهد تا متوجه شويد آيا TOR کار مي کند يا خير.
پس از روشن کردن TOR کافيست وارد آدرس https://check.torproject.org/?lang=fa_IR شويد. اگر TOR به درستي کار کند با پيام سبز رنگ مژده ... مواجه مي شويد.

کُندي سرعت TOR
از آنجايي که TOR شما را به کامپيوتر خانگي شخصي در آن سوي دنيا وصل مي کند و شما از اينترنت شخصي آن فرد استفاده مي کنيد، بنابراين سرعت عمل TOR کمي کُند است و ممکن است زمان بيشتري را بخواهيد صرف کنيد تا صفحات شما باز شوند. اما اين کندي سرعت به دو چيز که به دست مي آوريد حسابي مي ارزد:
1- سايت هاي محبوب شما ديگر فيلتر نيستند.
2- امنيت شما برقرار است و کسي نمي تواند از طريق Ip شما را پيدا و شناسايي کند.

Ip خود در برنامه TOR را هم مي توانيد مدام عوض کنيد:
هر از چند گاهي دکمه USE A NEW IDENTITY را در پنجره Vidalia Control Panel کليکي کنيد تا به کامپيوتر ديگري وصل شويد. با اين کار هم Ip شما تغيير مي کند و هم ممکن است به کامپيوتري با سرعت اينترنت بالاتر در آنطرف دنيا وصل شويد!

استفاده سيار از TOR در همه جا
مي توانيد فولدر Tor Browser را که حاوي برنامه تُر و فايرفاکس مخصوص آن است را بر روي کول ديسک ريخته و در ادارات؛ دانشگاه ها و کافي نت ها به راحتي استفاده کنيد. بدون نصب برنامه فايرفاکس بر روي آن کامپيوتر ... راحتِ راحت.

وبلاگ نويسي و گشت و گذار در وب بدور از هراس لو رفتن و دستگير شدن
استفاده از TOR مطمئن ترين روش براي دور زدن ردياب هاست. دليل: سايت هاي پروکسي و VPN ها IP اصلي شما و صفحاتي که مراجعه کرديد را ممکن است ذخيره کنند (در قسمت Log سرور) ولي در روش TOR شما با اتصال به کامپيوتر اشخاص حقيقي در کشور هاي ديگر که ISP هاي آنها سايت هايي مثل www.balatarin.com را فيلتر نکرده وارد سايت مي شويد و عملا IP آن شخص که کامپيوترش را در اختيار شما قرار داده ثبت مي شود. اين روش با عبور از چندين کامپيوتر هيچ ردپايي از شما به جاي نمي گذارد. اما احتياط شرط عقل است، هميشه بعد از اجراي برنامه TOR، در سايت هاي نمايش Ip، خود را چک کنيد تا مطمئن شويد که از کشور ديگري به غير از ايران شما را نشان مي دهد. بنابراين با خيال راحت وبلاگ نويسي کنيد؛ در بالاترين عضو شويد و مطلب اضافه کنيد؛ در انجمن هاي گفتگو شرکت کنيد و ...

(يکي از بچه هاي گروه ما که ديگه خيلي مراقب امنيت خودش هست، براي وبلاگ سياسي که مطلب هاي کوبنده داخلش مينويسه، محکم کاري مي کنه و برنامه TOR را مي ريزه روي کول ديسکش و ميره توي کافي نت هاي مختلف سطح شهر و از تو کافي نت TOR را اجرا مي کنه و وبلاگش را سريع آپديت مي کنه، نظرات وبلاگش را پاسخ ميده و مياد بيرون. هر دفعه هم جاي ثابت نميره که تابلو بشه. براي وبلاگ نويسي سياسي اينطوري هم ميشه عمل کرد اگر خيلي نگران امنيت هستيد!)

توي کافي نت ها امکان لو رفتن رمز عبورم هست. چه کار کنم؟
شايد اين سوال در ذهن شما به وجود بياد که توي کافي نت يا جاهاي عمومي مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تايپ کنيم. ممکنه روي کامپيوتر اونها برنامه هاي جاسوسي Keylogger نصب شده باشه و اينجوري رمز عبور وبلاگ يا ايميلمون را بدزدند!!! جوابش منفي هست، چون اين هم راه حل داره:
وقتي شما پوشه Tor Browser را ميريزيد روي کول ديسک، در تنظيمات Options قسمت Security مي توانيد تيک Remember Password را بزنيد تا براي هر سايتي که باهاش کار مي کنيد فايرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخيره کنه. بنابراين هر جا که برويد اصلا نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به سايت نداريد و فقط کافيست آدرس اون سايت را تايپ کنيد!!!!!!!! هوراااااااااااااااااااااااااا. براي خواندن اطلاعات بيشتر در اين باره به بخش فايرفاکس پُرتابل در همين صفحه برويد.

توصيه جدي امنيتي براي کار با اينترنت (جدي بگيريد)
- هيچگاه نام کامپيوتر خود را هنگامي که ويندوز نصب مي کنيد، اسم حقيقي خود قرار ندهيد. مثلا موقع نصب ويندوز نام کامپيوتر خود را قرار دهيد Computer يا Home، از همين دو نام عمومي استفاده کنيد تا شناسايي نشويد. اسامي عجيب و غريب هم استفاده نکنيد، همين دو نام عمومي را استفاده کنيد چون وبسايتهايي که بازديد مي کنيد توانايي خواندن نام کامپيوتر شما را دارند. اگر اين مورد را رعايت نکرديد از همين الان ويندوز خود را پاک کرده و ويندوز جديدي نصب کنيد و در آن از وارد کردن نام شناسنامه اي خود پرهيز کنيد.

- اگر از نرم افزارهايPhotoshop يا Office Word يا برنامه هاي ساخت فايل Pdf و ... استفاده مي کنيد نيز مراقب باشيد هنگام نصب اوليه اين برنامه ها نام شناسنامه اي خود را در آنها ثبت نکنيد، در اينجور برنامه ها هم نام خود را همانComputer يا Home وارد کنيد. چون ممکن است اين برنامه ها نام صاحب برنامه که شما باشيد را در فايل هايي که با آنها مي سازيد قرار دهند! و امکان شناسايي شما از اين طريق فراهم گردد. بنابراين اگر اين مورد را رعايت نکرديد از همين الان برنامه هاي کاربردي خود را پاک کرده و از نو نصب کنيد و هنگام وارد کردن نام براي نصب، نامي مانند Computer يا Home را وارد کنيد و در آنها از وارد کردن نام شناسنامه اي خود پرهيز کنيد. با اين پيشگيري ها حالا با خيال راحت از اينکه هيچ کجا ردي از شما نيست با TOR يا Vpn يا Freegate در اينترنت اطلاعات خود را رد و بدل کنيد. با خيال راحت...

- اگر وبلاگ نويسي مي کنيد هيچگاه از قسمت مديريت وبلاگ خود بر روي لينک هاي نظرات کاربران کليک نکنيد. چون موقع ورود به لينک نظرات ارسال شده توسط کاربران، Ip شما در سايت جديد ثبت مي شود و امکان شناسايي Ip مدير اصلي وبلاگ که شما باشيد، براي آن سايت فراهم مي شود. البته اگر از فيلتر شکن Tor يا Vpn يا Freegate استفاده مي کنيد مشکلي وجود ندارد چون Ip شما تغيير مي کند.

مقابله با فيلترينگ ياهومسنجر در مواقع حساس
اگر ياهومسنجر فيلتر شد و نتوانستيد وارد آن شويد تا اخبار را با دوستنتان رد و بدل کنيد.... غصه نخوريد.
اول TOR يا نرم افزار فيلتر شکن مانند Freegate يا UltraSurf و ... را راه بياندازيد. بعد براي چک کردن ياهو مسنجر از سايت هاي مسنجر تحت وب استفاده کنيد.
مرورگر خود را باز کنيد:
1- براي ياهو مسنجر وارد سايت وب مسنجر ياهو شويد و اينجا Sign in کنيد:
http://webmessenger.yahoo.com
2- براي مسنجر هاي ديگر وارد http://www.meebo.com شويد. اينجا مسنجرهاي yahoo ،gtalk ،msn و نيز سايت Facebook هم قابل دسترسي هستند. فوق العاده نيست؟ وارد www.meebo.com شويد و مثلا براي ياهو در قسمت مخصوص خودش يوزرنيم و رمز عبور ياهوي خود را بنويسيد و Sign in کنيد. همين طور براي بقيه ...

بدانيد و آگاه باشيد: اگر دانش داشته باشيد هيچ کس نمي تواند شما را از دسترسي به دنياي آزاد اطلاعات محروم کند. پس اول خودتان ياد بگيريد... بعد که خوب ياد گرفتيد به ديگران هم هر جور شده ياد بدهيد.

کسب اطلاعات بيشتر درباره تُر:
https://www.sesawe.net/Using-Tor-Browser-Bundle-fa.html
https://www.sesawe.net/Using-Tor-IM-Browser-Bundle-fa.html
https://www.sesawe.net/Tor-the-Onion-Router-fa.html
http://www.torproject.org/index.html.fa
http://torir.org/index.html.fa
دريافت پُل هاي جديد از طريق ايميل براي تُر:
https://www.sesawe.net/Using-Tor-with-Bridges-fa.html

خوان دوم: اِکستِنشِن هاي عبور از فيلتر براي مرورگر فايرفاکس
همانطور که حتما اطلاع داريد مرورگر فايرفاکس اين قابليت را داره که ميشه براش اکستنشن اضافه نصب کرد و قابليت هاشو افزايش داد. اکستنشن هايي هم هستند که وقتي روي فايرفاکس نصب بشه قابليت عبور از فيلترينگ را فقط توي فايرفاکس خواهيد داشت اون هم فقط با يک کليک!
اينجا دو تا از اين اکستنشن ها را معرفي مي کنيم که با فايرفاکستون وارد لينکشون ميشيد و اکستنشن ها را نصب مي کنيد و براي عبور از فيلتر اينترنت به کارتون مياد.

اوليش اينه phproxy:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=phproxy
در فايرفاكس به كمك اين add-on مي توانيد به راحتي و تنها با يك كليك فيلترينگ را دور بزنيد. بنابراين با مرورگر فايرفاکس خود وارد آدرس بالا شويد و اکستنشن Phzilla يا همون Phproxy را پيدا کنيد و واردش شويد:

ابتدا اين اکستنشن را بر روي فايرفاکس خود نصب کنيد (از طريق کليک روي Add to Firefox) و پس از نصب، فايرفاکس را ببنديد و دوباره باز کنيد. کار تمام است. فيلتر شکن شما بر روي فايرفاکس حاضر است!

روش كار اين add-on به اين شكل است كه شما پس از وارد كردن آدرس سايت مورد نظر در فايرفاکس و مواجه شدن با پيام: فيلترينگ (مشترگ گرامي دسترسي به اين سايت امكان پذير نمي باشد)، تنها با كليك بر روي آيكون PhProxy كه به شكل P آبي رنگ در سمت راست تولبار پايين فايرفكس قرار دارد مي توانيد از فيلترينگ عبور كنيد و سايت شما باز مي شود.

اساس كار اين add-on اين است كه آدرس سايت فيلترشكن را در درون خود دارد و تنها با كليك بر روي علامت P سايت فيلتر شده شما را مستقيما در سايت فيلترشكن خود قرار داده و سپس آنرا باز خواهد کرد.

البته سايت هاي PhProxy نيز خود ممکن است توسط سازمان مخابرات ايران فيلتر شوند! در اين صورت با کليک بر روي P هيچ سايتي باز نمي شود!....نــــــــگـــــــــران نـبـــــــــاشــــــــيـــد!
در اين اکستنشن تمهيداتي انديشيده شده است که در صورت فيلتر شدن يک پروکسي بتوانيد از پروکسي جديدي براي آن استفاده کنيد. شما مي توانيد در صورت فيلتر شدن خود پروکسي فعلي، با راست كليک بر روي P و وارد شدن به قسمت Options و سپس رفتن به قسمت Servers، در آن جا با كليك بر روي Update from server سايت هاي فيلتر شکن جديد را بروز کنيد. بروز که شد اين قسمت را Apply کنيد. اينجوري:


حالا برنامه ميره روي بخش PhProxy که اينجا مشاهده مي کنيد که قسمت Current server is داره سرور فعلي که بهش وصل هستيد را نشون ميده. براي عوض کردن اين سرور بايد از ليست بازشو يک سرور جديد انتخاب کنيد و Apply کنيد تا Current Servere is عوض بشه به نام جديدي که از تو ليست انتخاب کرديد. به همين راحتي سرور جديد شما به جاي قبلي که احيانا فيلتر شده قرار ميگيره و همه چيز برميگرده به حالت اولي که فيلتر شکن شما سه سوت فيلترها را ميشکست.... آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ بشکن بشکنه بشکن!!!!!!:


خيلي حال مي کنم با اين اکستنشن. تبليغ که نداره و سرعتش هم عاليه. با اين اکستنشن دست کم براي سايت هايي که نميخواهيد توشون لاگين کنيد و فقط مي خواهيد مطالبش را مطالعه کنيد و عکس هاشو ببينيد يا فايلي دانلود کنيد اصلا مشکلي نخواهيد داشت و همه چيز راحت باز ميشه.

و اينم دوميشه gladder:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=gladder
اگر از فاير فاکس استفاده ميکنيد. اين اکستنشن را حتما نصب کنيد البته تمام محسنات سرويسهاي V.P.N را ندارد اما در نوع خود (hide ip & anti proxy) بسيار سريع و کار ساز است و با ويندوز ويستا نيز کار ميکند. بعد از نصب و ري استارت کردن فاير فاکس در قسمت پائين صفحه، سمت راست، شکل يک نردبان که روي يک ديوار گذاشته شده است ظاهر ميشود کار تمام است از اين پس هر گاه در سايتي با اين پيغام (مشترگ گرامي دسترسي به اين سايت امكان پذير نمي باشد) روبرو شديد فقط روي نردبان راست کليک کنيد و گزينه proxy current page را انتخاب کنيد. به راحتي سايت فيلتر شده مورد نظرتان باز مي شود. اين gladder به پاي اولي Phproxy نمي رسد اما خب براي باز کردن صفحات فيلتر شده در شرايط اضطرار بسيار مفيد است.

توجه کنيد که: براي انجام کارهاي معمولي از اين اکستنشن ها استفاده کنيد (مثلا براي مرور ساده صفحات سايت هاي فيلتر شده). براي مخفي ماندن در وب و انجام کارهاي خيلي محرمانه و وبلاگ نويسي مخفيانه حتما از TOR استفاده کنيد تا شناسايي شما غير ممکن باشد. اينطور فيلتر شکن ها خوب هستند فقط براي بازديد از صفحات سايت هاي فيلتر شده. اما براي کارهاي انتشار مطلب بر روي اينترنت ممکن است صفحات اينترنتي را انکريپت نکنند (يعني محتواي صفحه ممکن است توسط ديگران قابل خواندن باشد) و همچنين ترافيک سايت نيز ممکن است قابل رديابي باشد (بر خلاف TOR).

توصيه مخصوص سرآشپز براي عبور از فيلترينگ با مرورگر فايرفاکس:
استفاده از نسخه پُرتابل (قابل حمل بر روي کول ديسک) فايرفاکس
با استفاده از نسخه پُرتابل فايرفاکس شما مي توانيد فاير فاکس را بر روي کول ديسک کپي کنيد و هر جا که خواستيد ازش استفاده کنيد بدون اينکه نياز باشه فايرفاکس را روي اون کامپيوتر Install کنيد. حالا با نصب دو تا اکستنشن فيلتر شکنمون روي فايرفاکس پرتابل و کپي اون روي کول ديسک اين فيلترشکن ها هميشه همراه شماست تا کسي نتونه جلوي شما را بگيره براي دسترسي به اطلاعات آزاد.

نرم افزار پُرتابل يا بدون نصب چيست؟
نرم افزار پرتابل يعني: زندگي ديجيتال شما در جيب شما! ... پُرتابلتم با خودت ببر سفر!!
نرم افزار پُرتابل به معناي يک برنامه کامپيوتري قابل جابجايي و اجرا در کامپيوتر هاي مختلف به دور از هر گونه دردسر نصب يا ترس از به جا ماندن اطلاعات شخصي است.
برنامه هاي پُرتابل قابليت نصب روي وسايل قابل جابجايي مثل فلش مموري ها، هارد هاي پرتابل يا اکسترنال، دستگاه هاي پخش موسيقي / mp3 player ام پي تري پلير ها مثل آي پاد / ipod و ديگر وسايل همراه را دارند با اتصال وسيله همراه خود مثل فلش پلير به يک کامپيوتر نرم افزارها و اطلاعات خود را در دست داريد.

فايرفاکس پُرتابل
نرم افزار هاي پُرتابل زيادي وجود دارند ولي فايرفاکس پرتابل طعم ديگري دارد اين برنامه براي افرادي که از کافي نت ها يا دانشگاه يا محل کار به اينترنت متصل مي شوند خيلي مفيد است چرا که با فايرفاکس پُرتابل تمامي بوکمارک ها، افزونه ها، کلمات عبور، تاريخچه سايت هاي ديده شده را در حافظه قابل جابجايي خود داريد همچنين بعد از استفاده اين مرورگر پرتابل هيچ طلاعاتي از شما در آن سيستم به جا نمي ماند. در واقع همه چيز در حافظه همراه شماست. با نرم افزارهاي پُرتابل هر کامپيوتري کامپيوتر شخصي شما خواهد بود.


نصب فايرفاکس پرتابل
برنامه هاي پرتابل نيازي به نصب (Install) ندارند. کافي است بعد از دانلود نسخه پرتابل، آن را اجرا کنيد تا فايل ها در مکان دلخواه کپي شوند (مي توانيد فايرفاکس پرتابل را از هارد سيستم خودتان نيز اجرا کنيد که فوايد خاص خودش را دارد). بدون نياز به Install کردن برنامه خودش اجرا ميشه.

به روز رساني و آپديت فايرفاکس پُرتابل
نسخه هاي پرتابل فايرفاکس قابليت آپديت و به روز رساني خودکار را دارند ولي در سايت سازنده توصيه شده است که نسخه ي جديد را دريافت کنيد و بعد پروفايل خود را از آدرس PortableFirefox\Data\profile به نسخه جديد کپي کنيد.
تجربه شخصي کار با فايرفاکس پُرتابل اين است که با استفاده از بروزرساني خودکار مشکلي ايجاد نمي شود اما توصيه مي شود قبل از آپديت از پوشه فايرفاکس پرتابل يک کپي يعني بک آپ تهيه کنيد.

اجراي فاير فاکس پُرتابل از روي سي دي يا حافظه هاي فقط خواندني
کافي است فايرفاکس پرتابل را دانلود کرده و آن را در محلي روي هارد اجرا کنيد تا فايلها کپي شوند حالا فايل FirefoxPortable.ini را دانلود کنيد و در محل فايرفاکس کپي کنيد حالا سي دي را رايت بزنيد به همين راحتي در اين فايل تنظيمات فايرفاکس طوري تغيير مي يابند که هيچ تلاشي براي نوشتن اطلاعات نمي شود و فقط از اطلاعات موجود خوانده مي شود.

ذخيره رمز عبور سايت ها در فايرفاکس پُرتابل
شايد اين سوال در ذهن شما به وجود بياد که توي کافي نت يا جاهاي عمومي مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تايپ کنيم. ممکنه روي کامپيوتر اونها برنامه هاي جاسوسي Keylogger نصب شده باشه و اينجوري رمز عبور وبلاگ يا ايميلمون را بدزدند!!! جوابش منفي هست، چون اين هم راه حل داره:
وقتي شما فولدر فايرفاکس پرتابل يا Tor Browser را ميريزيد روي کول ديسک، در تنظيمات Options قسمت Security مي توانيد تيک Remember password را بزنيد تا براي هر سايتي که باهاش کار مي کنيد فايرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخيره کنه. بنابراين هر جا که برويد اصلا نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به سايت نداريد و فقط کافيست آدرس اون سايت را تايپ کنيد!!!!!!!! هوراااااااااااااااااااااااااا.
توي فايرفاکس پرتابلتون از منوي Tools قسمت Option برويد به صفحه تنظيمات اختصاصي و در ناحيه Security تيک بزنيد Remember passwords را.

بعدش هم توي ناحيه Privacy تنظيمات ماندگاري کوکي ها را قرار بدين روي they expire و ok کنيد.

حالا از اين به بعد هر سايتي را که باهاش کار مي کنيد، فايرفاکس از شما ميپرسه رمز عبورش را از ذخيره کنم؟ شما ميزنيد که ذخيره کنه. اين رمز هم توي همون فولدر فايرفاکس پُرتابل ذخيره ميشه و وقتي ميريزيد اين فولدر را روي کول ديسکتون هم باهاشه. پس از اين به بعد وقتي کافي نت يا دانشگاه و اداره ميريد نيازي به تايپ رمز عبور براي ورود به وبلاگ يا ايمييل يا بالاترين يا انجمن گفتگويي که فعاليت مي کنيد نداريد! آدرس سايت را که بزنيد خودش وارد اکانتتون ميشه. خداييش اصل حال نيست؟؟؟ ... حالشو ببريد.

حواستون باشه اگر رمز عبور ايميل و وبلاگ و جاهاي ديگر را روي فايرفاکس پرتابل ذخيره کرديد و ريختيد روي کول ديسک مراقب باشيد که کول ديسک را جايي گم نکنيد که زندگي ديجيتالي شما اينجوري در خطر ميافته!!! اگر يک دفعه کول ديسکتون را گم کرديد سريعا نسبت به تغيير رمز عبورهاتون اقدام کنيد.

لينک دانلود فايرفاکس پرتابل
دانلود فايرفاکس پرتابل با حجم 9 مگابايت که بعد از خارج کردن از حالت فشرده و کپي در حافظه قابل جابجايي 28 مگابايت خواهد شد:

http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable


بهترين پيشنهاد براي عبور از فيلترينگ سايت ها:
1- بهترين راه عبور از فيلتر استفاده از TOR براي وبلاگ نويسي، نظر دادن در وبلاگ ها، فعاليت در انجمن هاي گفتگو، فعاليت در سايت بالاترين و دنباله، ارسال ايميل انبوه و کلا انتشار هر مطلبي در اينترنت مي باشد تا به هيچ وجه شناسايي شما ممکن نباشد. ترجيحا نسخه پرتابل فايرفاکس TOR را بر روي کول ديسک ريخته و همه جا همراه خود داشته باشيد.

2- براي تنها مرور کردن و خواندن صفحات وب سايت هايي که فيلتر هستند بهترين کار اين است که بر روي نسخه پرتابل فايرفاکس، دو اکستنشن gladder و phproxy را نصب کنيد و آنرا روي کول ديسک کپي کنيد. حالا هرجا که بريد تو دانشگاه، اداره، کافي نت و ... کول ديسک را به کامپيوتر زده فايرفاکس را از روي کول ديسک باز کنيد و استفاده کنيد. مي بينيد که اينترنت آزاد در دسترس است ... حالشو ببريد!

خوان سوم: نرم افزارهاي برتر عبور از فيلترينگ در دنياي اينترنت
با استفاده از برنامه هاي زير که همگي رايگان هستند نيز مي توانيد از سد فيلترينگ اينترنت عبور کنيد. اين برنامه ها را از سايت هاي اصلي خودشان دانلود کنيد و بر روي کامپيوتر خود داشته باشيد تا در مواقع حساس که اينترنت حسابي فيلتر مي شود هم بتوانيد روزنه اي به سوي آزادي پيدا کنيد.

Free Gate
http://www.radiofarda.com/section/freegate/669.html
http://www.dit-inc.us/freegate
http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-Tools/Freegate.shtml

Ultra Surf
http://www.wujie.net

your-freedom
http://www.your-freedom.net

Gtunnel
http://www.gardennetworks.com

Freenet
http://freenetproject.org/download.html

توضيح کوتاه در مورد نرم افزار Freegate:
نرم افزار Freegate يک نرم افزار ساده و کم حجم است که توسط يک سازمان چيني (مقابله با فيلترينگ)، واقع در کشور آمريکا، ساخته شده است. اين نرم افزار جهت دور زدن فيلترينگ، مانند بسياري ديگر از نرم افزارهاي مشابه، از يک پروکسي مرکزي جهت اتصال به يک سرور در کشور آمريکا استفاده مي کند. در نتيجه علاوه بر امکان دور زدن فيلترينگ، امکان مخفي کردن IP و جستجوي ناشناس در اينترنت را نيز فراهم مي آورد.
اما نرم افزار Freegate با ساير نرم افزارهاي عبور از فيلترينگ مانند UltraSurf، PLink، CProxy و غيره، يک تفاوت ويژه دارد. اين نرم افزار علاوه بر امکان اتصال به يک پروکسي سرور جهت دور زدن فيلترينگ، به نوعي مانند يک فيلترشکن نيز عمل مي کند. يعني دقيقا مانند اينکه يک سايت فيلترشکن هميشه در دسترس، در اختيار شما باشد. در واقع عملکرد نرم افزار Freegate را مي توان ترکيبي از نرم افزاري مانند UltraSurf و نرم افزاري مانند GPass، در نظر گرفت. البته شايد با گفتن اين مطلب، موضوع کمي براي کاربراني که با نرم افزارهاي ديگر آشنايي ندارند، پيچيده به نظر برسد. اما اينطور نيست و شما مي توانيد از اين قسمت صرف نظر کنيد و طبق آموزش زير عمل کنيد... !
لينک هاي دانلود:
http://www.radiofarda.com/section/freegate/669.html
http://www.dit-inc.us/freegate
http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-Tools/Freegate.shtml

آموزش استفاده از نرم افزار Freegate:
نرم افزار را پس از دانلود از حالت Zip يا فشرده خارج کنيد (Extract کنيد). سپس روي فايل Freegate دابل کليک کنيد تا برنامه اجرا شود. پس از اجراي برنامه آنرا minimize کنيد تا آيکن آن پايين کنار ساعت، قرار بگيرد. دقت کنيد که نرم افزار را نبايد ببنديد و حتما بايد minimize کنيد! اگر از مرورگر Internet Explorer استفاده مي کنيد، ممکن است پروکسي اتصال به سرور بطور خودکار در تنظيمات پروکسي مرورگر، تنظيم شود. اما جهت کسب اطمينان از اين مسئله، به تنظيمات پروکسي مرورگر IE برويد:
Tools ==> Internet Options ==> Connections ==> Settings

با طي کردن مسير بالا، اکنون وارد قسمت تنظيمات پروکسي مرورگر IE شده ايد. در اين پنجره، تيک گزينه Use a proxy server for this connection را بزنيد تا مستطيلهاي پايين آن فعال شود. اکنون بايد پروکسي زير تنظيم شده باشد:
Address: 127.0.0.1 Port: 8567

همانطور که گفته شد پس از اجراي نرم افزار، ممکن است اين پروکسي بطور خودکار تنظيم شود. اما اگر اينطور نبود، بطور دستي وارد کنيد. سپس تمام پنجره ها راOK کنيد و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس يک سايت فيلتر شده را وارد کنيد و صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود.
همچنين جهت دسترسي به فيلترشکن نرم افزار، پس از اجراي آن، آدرس زير را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنيد:
http://127.0.0.1:8567

نحوه تنظيم کردن پروکسي در مرورگر Mozilla Firefox:
در بالاي پنجره فايرفکس روي Tools کليک کنيد. از منويي که ظاهر مي شود، آخرين گزينه يعني Options را انتخاب کنيد. در پنجره جديد روي سربرگ Network کليک کنيد. در اين قسمت روي دکمه Settings کليک کنيد. اکنون وارد قسمت تنظيمات پروکسي مرورگر فايرفکس شده ايد. در اين قسمت گزينه Manual proxy configuration را انتخاب کنيد تا مستطيلهاي پايين آن فعال شود. سپس در قسمت اول يعني HTTP Proxy، پروکسي زير را وارد کنيد:
HTTP Proxy: 127.0.0.1 Port: 8567
مسير تنظيمات پروکسي در مرورگر فايرفکس بطور خلاصه:
Tools ==> Options ==> Network ==> Settings ==> Manual proxy configuration

سپس تمام پنجره ها را OK کنيد و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس يک سايت فيلتر شده را وارد کنيد و صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود.
توجه داشته باشيد که محل تنظيم کردن پروکسي در برخي از نسخه هاي فايرفکس، ممکن است با اين مسيري که گفته شد، متفاوت باشد. به عنوان مثال تنظيمات پروکسي در مرورگر Firefox 1.5، در مسير زير قرار دارد:
Tools ==> Options ==> General ==> Connection Settings ==> Manual proxy configuration

کسب اطلاعات بيشتر درباره فري گيت:
https://www.sesawe.net/Using-Freegate-fa.html

آشنايي با نرم افزارUltraSurf
UltraSurf نرم افزاري جهت دور زدن فيلترينگ است که علاوه بر اين، امکان مخفي کردن آي پي آدرس و جستجوي ناشناس در اينترنت را فراهم مي آورد. اين نرم افزار براي عبور از فيلترينگ، از يک پروکسي سرور واقع در کشور آمريکا استفاده مي کند.
لينک دانلود:
http://www.wujie.net

آموزش استفاده از نرم افزار در مرورگر Internet Explorer:
کار با اين نرم افزار بسيار ساده است. فايل را پس از دانلود از حالت zip خارج کنيد و فايل US 8.5 را اجرا کنيد. چند لحظه منتظر بمانيد تا به سرور متصل شود. سپس نرم افزار را minimize کنيد تا در نوار وظيفه (کنار ساعت) قرار بگيرد. اکنون يک پنجره مرورگر Explorer Internet باز کنيد و آدرس سايت فيلتر شده را در Bar Address مرورگر تايپ کنيد و کليد Enter صفحه کليد را فشار دهيد. چند لحظه صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود. جهت غير فعال کردن نرم افزار، روي آيکن آن در نوار وظيفه و يا آيکن قفل طلايي رنگ که کنار صفحه قرار مي گيرد، راست کليک کنيد و آخرين گزينه يعني Exit را انتخاب نماييد.
در صورتي که نرم افزار پس از اجرا به سرور متصل نشد، روي دکمه Retry کليک کنيد و يا نرم افزار را ببنديد و دوباره اجرا کنيد. با کليک بر روي دکمه Option مي توانيد يکسري از ويژگي ها را به دلخواه تنظيم کنيد.

در ارتباط با ياهومسنجر:
در صورتي که پس از اجراي نرم افزار Ultrasurf، نتوانستيد از نرم افزار ياهومسنجر استفاده کنيد و با آي دي خود Sing In کنيد، مي توانيد نرم افزار Ultrasurf را ببنديد و پس از Sing In شدن دوباره اجرا کنيد. و يا به تنظيمات پروکسي مرورگر Internet Explorer برويد و پروکسي را غير فعال کنيد. تنظيمات پروکسي مرورگر Internet Explorer در مسير زير قرار دارد:
Tools ==> Internet Options ==> Connections ==> Setting(Lan Settings
سپس تيک گزينه Use a proxy server for this connection را برداريد. پس از Sing In شدن به ID خود، مي توانيد دوباره پروکسي را فعال کنيد.

نحوه ي ست کردن پروکسي در مرورگر Mozilla Firefox:
در بالاي پنجره فايرفکس روي Tools کليک کنيد. از منويي که ظاهر مي شود، آخرين گزينه يعني Options را انتخاب کنيد. در پنجره جديد روي سربرگ Network کليک کنيد. در اين قسمت روي دکمه Settings کليک کنيد. اکنون وارد قسمت تنظيمات پروکسي مرورگر فايرفکس شده ايد. در اين قسمت گزينه Manual proxy configuration را انتخاب کنيد تا مستطيلهاي پايين آن فعال شود. سپس در قسمتهاي اول و دوم يعني HTTP Proxy و SSL Proxy، پروکسي زير را وارد کنيد:
HTTP Proxy: 127.0.0.1 Port: 3128
SSL Proxy: 127.0.0.1 Port: 3128
و در قسمت SOCKS Host، پروکسي زير را وارد کنيد:
SOCKS Host: 127.0.0.1 Port: 9000

مسير تنظيمات پروکسي در مرورگر فايرفکس بطور خلاصه:
Tools ==> Options ==> Network ==> Settings ==> Manual proxy configuration

سپس تمام پنجره ها را OK کنيد و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس يک سايت فيلتر شده را وارد کنيد و صبر کنيد تا سايت مورد نظر باز شود. توجه داشته باشيد که محل تنظيم کردن پروکسي در برخي از نسخه هاي فايرفکس، ممکن است با اين مسيري که گفته شد، متفاوت باشد. به عنوان مثال تنظيمات پروکسي در مرورگر Firefox 1.5، در مسير زير قرار دارد:
Tools ==> Options ==> General ==> Connection Settings ==> Manual proxy configuration

کسب اطلاعات بيشتر درباره آلتراسورف:
https://www.sesawe.net/Using-UltraSurf-fa.html

خوان چهارم: هر ايراني صاحب يک فيلتر شکن شخصي بر روي وب
سايت http://www.proxybuilder.com اين امکان را به شما مي دهد که اسکريپت فيلتر شکن شخصي بسازيد و آن را روي هاست سايت خودتان قرار بدهيد و استفاده کنيد. فقط کافيست که در اين سايت نام دلخواه، توضيحات و مشخصات ديگري مانند رنگ و ... را انتخاب کنيد. حالا با کليک روي Generate Web Proxy Scripts اسکريپت فيلتر شکن شما ساخته ميشود. بعد مي توانيد اسکريپت فيلترشکن خود را در يک فايل Zip دانلود کنيد. سپس فايل زيپ را روي کامپيوتر خود باز کرده، يک فولدر بسازيد به نام مثلا bazsho و فايل هاي مربوط به اسکريپت فيلتر شکن را درون اين فولدر bazsho قرار دهيد. بعدش اين فولدر را با محتوياتش روي سايت شخصي خودتان آپلود کنيد. کار تمام است. فيلتر شکن شخصي شما به آدرس زير در دسترش شده و مي توانيد از آن بهره برداري کنيد و از اينترنت بدون محدوديت لذت ببريد:
www. site-shoma. com/bazsho
از اين آدرس نيز مي توانيد براي فيلتر شکن خود قالب مورد علاقه خود را دانلود و نصب کنيد:
http://www.proxybuilder.com/blog/category/proxy-templates

علاوه بر اين از اينجا هم مي توانيد اصل اسکريپت Phproxy را دانلود کنيد و بر روي هاست سايت خود قرار دهيد:
http://sourceforge.net/projects/poxy

اگر هم هاست شخصي نداريد خب بخريد يک دونه!!! کاري نداره. قبلا توضيحش را داديم از اينجاها خريد کنيد:
www.hostgator.com
www.hostmonster.com
www.bluehost.com
www.dreamhost.com
www.1and1.com
www.inmotionhosting.com

باز هم ممکنه بپرسيد حالا از اين سايت ها چجور خريد کنم و از اين جور حرف ها...
به خدا کاري نداره، کافيه بگردين يکي که حساب خريد اينترنتي مثل Master Card يا Visa Card يا Pay Pal داره پيدا کنيد و بهش پول بدين تا از اين سايت ها براي شما هاست بگيره...
خيلي راحت توي گوگل سرچ کنيد همچين آدم هايي را مي توانيد پيدا کنيد. يا نه برين يک سر به کافي نت هاي شهر خودتون بزنيد بگيد مي خواين مثلا از سايت www.hostgator.com به مدت يک سال هاست بگيريد برام خريد کن ازش... يا کسي را معرفي کن که برام خريد کنه ازش....
خلاصه کار نشد نداره... سماجت به خرج بدين سه سوته صاحب هاست شخصي خوب ميشين و هم ميتونيد يک سايت شخصي باهاش هوا کنيد و هم اينکه فيلترشکن شخصي راه بياندازيد ... مبارکه.

باز هم راه داره اگر نتوانستيد!!!!
اگر در نهايت نتوانستيد از اين سايت هاي خارجي که گفتيم هاست بخريد کافيه توي گوگل يا ياهو سرچ کنيد "هاست". اينجوري يک عالمه شرکت ايراني تو تهران و شهرستانها پيدا مي کنيد که هاست ميفروشند. ولي هيچ کدوم از نظر قيمت و کيفيت اون سايت هاي خارجي که گفتيم نميشن. هاست از فروشنده هاي ايراني اگر مي خواهيد بگيريد سعي کنيد جايي را پيدا کنيد که معتبر باشه و از اين شرکت هاي بي نام و نشون و بدون دفتر و دستک نباشه. همين. ديگه اگه نتونيد از پس اين کار بر بياييد من ميدونم و شما!!!!!!!!!!!

روش استفاده از پروکسي هاي تحت وب
خيلي ساده هست. وارد آدرس اينترنتي سايت پروکسي مي شويد و در اونجا يک کادر وارد کردن آدرس سايت فيلتر شده داره. آدرس سايت فيلتر شده را در اين کادر وارد مي کنيد و Enter مي کنيد. سايت فيلتر شده را براي شما باز ميکنه.
قبل از اينکه آدرس سايتي را در اين پروکسي ها تايپ کنيد زحمت بکشيد براي استفاده بهتر از اين اسکريپت حتما تيک Accept Cookies را بزنيد و تيک Remove Scripts را برداريد تا صفحات سايتهايي نظير بالاترين را بهتر مشاهده کنيد.

کسب اطلاعات بيشتر درباره Phproxy:
https://www.sesawe.net/Using-PHProxy-fa.html
https://www.sesawe.net/What-is-a-Web-Proxy-fa.html

خوان پنجم: استفاده از اشتراک VPN
اگر شما يک کامپيوتر سرور هاستينگ در اختيار داشته باشيد مي توانيد بر روي آن کاري کنيد که افراد بتوانند از طريق اين سرور هاستيگ شما به اينترنت آزاد دسترسي داشته باشند. اين کار با نصب يک برنامه VPN عملي مي شود. بنابراين زماني که يک سرور هاستينگ بر روي آن Vpn نصب شود ديگران مي توانند به اين سرور Vpn وصل شده و اينترنت آزاد را تجربه کنند. چون اين سرورهاي هاستينگ همگي در کشورهاي آمريکا و کانادا و اروپايي هستند و همگي به اينترنت آزاد و بدون سانسو متصل هستند.
پس براي اينکه از طريق VPN بخواهيد به اينترنت آزاد وصل شويد بايد به دنبال کسي باشيد که بر روي سرور هاستينگ خود خدمات VPn ارائه کند. شما از او يک اشتراک بگيريد و با خيال راحت به اينترنت آزاد وصل شويد.

چگونه يک اشتراک VPn تهيه کنم؟
- اشتراک VPN حتما بايد از جاي معتبر خريداري کنيد. به دوستان خود که در خارج از کشور زندگي مي کنند بسپاريد براي شما اشتراک Vpn خريداري کنند. به هيچ وجه از VPN هاي مجاني که در اينترنت تبليغ مي شود استفاده نکنيد چون ممکن است اين VPN ها توسط نيروهاي اطلاعاتي به صورت دام براي شما تهيه شده باشند تا از طريق آنها شما را زير نظر بگيرند. بنابراين از سايت و شرکتي اقدام به خريد VPN نماييد که مطمئن باشيد خارجي است و دست نيروهاي امنيتي به آن نمي رسد.

نصب يک اشتراک VPN بر روي کامپيوتر
يک اشتراک VPN چيزي نيست جز يک IP يا آدرس سايت، به علاوه يک رمز عبور. همين. شما همانگونه که يک اشتراک dial-up براي استفاده از اينترنت کارتي بر روي کامپيوتر خود مي ساختيد، همانگونه هم مي توانيد يک کانکشن Vpn بسازيد و پس از وصل شدن به اينترنت فيلتر دار خودتان، اين اشتراک VPN را کانکت کنيد و از اينترنت آزاد و امن استفاده کنيد.
پس وقتي آدرس ip يا آدرس سايت vpn با رمز عبور را از جايي معتبر تهيه کرديد همانطور که dial-up connection مي ساختيد اقدام کنيد و به جاي تيک زدن dial-up قسمت VPN را انتخاب کنيد و در مراحل بعد نام دلخواه vpn را وارد کنيد، بعدش هم آدرس ip يا ادرس سايت مخصوص vpn را و در مرحله بعد هم رمز عبور. بعدش هم Connect کنيد و از شر فيلترينگ اينترنت خلاص!

روش استفاده از Vpn براي عبور از فيلترينگ روشي کاملا امن هست، چون اطلاعات بين کامپيوتر شما و سرور Vpn کدگذاري ميشه و کسي نميتونه اين وسط اطلاعات شما را رديابي کنه و بخونه. پس فاز ميده براي وبلاگ نويسي محرمانه و گشت و گذار امن در اينترنت. فقط بايد آن را از جاي معتبر بخريد که سر از سرورهاي نيروهاي امنيتي در نياوريد و اطلاعات شما دزديده نشود!

کسب اطلاعات بيشتر درباره تونل زدن و Vpn:
https://www.sesawe.net/article111,111.html

خوان ششم: نصب برنامه سايفون؛ کمکي که ايرانيان خارج از کشور مي توانند براي عبور از فيلتر به ايرانيان داخل کشور بکنند.
توسط نرم افزار سيفون هر ايراني که در خارج از ايران زندگي ميکند و به اينترنت آزاد دسترسي دارد ميتواند به سادگي به دوستانش در ايران اين امکان را بدهد که از فيلترينگ عبور کنند. فقط کافيست روي کامپيوتر خانگي خود که به اينترنت آزاد و بدون سانسور متصل هست اين برنامه را نصب کنيد و سپس دوستانتون را خبر کنيد که به کامپيوتر خانگي شما وصل بشوند و از اينترنت بدون فيلتر لذت ببرند. خيلي ساده هست. فقط کافيه اين مقاله را کامل مطالعه کنيد. سه سوت شما در خارج مي شويد فيلتر شکن و لعنت مي کنيد کوردلاني را که اينترنت را فيلتر مي کنند.

خوان هفتم: ايميل بزنيد به راديو فردا تا آدرس سايت فيلترشکن (پروکسي) براتون بفرستند!
اگر از هيچ کدام از روش هاي بالا نتوانستيد بهره ببريد و همگي فيلتر بودند و هزار اما و اگر ديگه....باز هم اميد هست. هيچ وقت و هيچ زماني نا اميد نشويد. راديو فردا که متعلق به کشور آمريکاست هر روز پروکسي هاي جديدي ميده که با اونها مي توانيد به سايت هاي فيلتر شده وصل بشويد و اطلاعات دريافت کنيد. کافيست يک ايميل بزنيد به info [@] radiofarda.com و از اونها بخواهيد که شما را عضو خبرنامه راديو فردا کنند که هر روز در اين خبرنامه الکترونيکي پروکسي هاي جديد براي مقابله با فيلترينگ اينترنت منتشر ميشه. اينجوري شما هر روز با دريافت آدرس پروکسي جديد در ايميلتون وارد سايت پروکسي راديو فردا مي شويد و آدرس سايت فيلتر شده خودتون را در اون وارد مي کنيد و از سد فيلترينگ عبور مي کنيد! ديگه چه مي خواهيد؟
- آدرس پروکسي هاي جديد صداي آمريکا را هم مي توانيد از اين آدرس هر روز دريافت کنيد و به دوستانتان ايميل کنيد:
http://www.voanews.com/persian/proxies.cfm

در پايان؛
==> معرفي دو سايت تخصصي فوق العاده، به زبان فارسي جهت کسب اطلاعات بيشتر درباره انواع روش هاي عبور از فيلتر:
http://www.no-filter.com/forum

http://iraniazad.com
==> ترفندها و روشهاي خلاقانه ديگر براي عبور از فيلترينگ را از اينجا دريافت کنيد:
https://www.sesawe.net/Simple-tricks-to-circumvent,97.html
مخصوصا روشي که از طريق ارسال ايميل مي توانيد به محتواي سايت مورد نظرتان دسترسي پيدا کنيد!


توصيه کليدي:
هميشه به دو ابزار براي عبور از فيلتر مجهز باشيد تا در صورت کار نکردن يکي بتوانيد از روش جايگزين فيلترينگ را دور زده و هميشه آنلاين و به دور از سانسور باشيد.


ايراني هاي عزيز توجه فرماييد:
زکات عبور از فيلترينگ گسترش اخبار جديد از طريق ايميل و کاغذ است!
شما خود از سد فيلترينگ گذشته ايد و به اخبار جديد و بدون سانسور در اينترنت دسترسي داريد، ولي بدانيد که صدها هزار نفر هنوز پشت فيلتر ها هستند. کمترين کاري که مي توانيد بکنيد اين است که اطلاعات جديدي را که به دست مي آوريد طبقه بندي و مرتب کنيد و آنها را براي دوستان و آشنايان خود از طريق ايميل ارسال کنيد تا آنها هم بتوانند مثل شما به اخبار جديد و بدون سانسور دسترسي پيدا کنند. آگاه باشيد که زکات عبور از فيلترينگ گسترش اخبار جديد از طريق ايميل است! و همچنين چاپ روزانه اخبار بوسيله پرينتر و پخش آن در سطح جامعه.

با عبور از سد فيلترينگ:
بالانامه را هر روز براي دوستان خود ارسال کنيد؛ هر يک از ما چاپخانه مي شويم:
بالانامه امکاني جديد از سايت بزرگ خبررساني مردمي بالاترين است که هر روز خبرهاي ناب را براي شما دسته بندي و خلاصه کرده و Pdf مي کند. فايل هاي Pdf بالانامه را هر روز از سايت بالاترين دريافت کنيد و به وسيله نصب برنامه Adobe Acrobat Reader در کامپيوتر خود اين فايل هاي Pdf را مطالعه کنيد و سپس براي دوستان خود روزانه ايميل کنيد. کار ديگري که مي توانيد به آساني انجام دهيد پرينت گرفتن روزانه از روزنامه اينترنتي "بالانامه" و پخش گسترده آن بين اقوام و دوستان و همسايگان به عنوان يک روزنامه مردمي مي باشد. اهميت بالانامه از اين جهت است که اخبار آن جهت دار نيست و با تاييد خود مردم منتشر مي شود بنابراين گوي سبقت را از بسياري از شبکه هاي ماهواره اي خارجي مي ربايد. دست دست نکنيد که زمان حکم طلا دارد و بايد همگان اين روزها از اخبار بدون سانسور اطلاع داشته باشند. جهل و ناداني تنها با آگاهي و دانايي از بين مي رود. بسم الله ...

بالانامه، هر روز از آدرس زير قابل دريافت است:
http://balatarin.com/balanameh

فراموش نکنيد به افرادي که بالانامه را از طريق شما دريافت مي کنند بايد ياد دهيد که آنها هم پس از مطالعه بالانامه، آن را در اختيار ديگران قرار دهند و تکثير کنند. تکثير انبوه راز موفقيت جنبش ماست ... چون بيشماريم!

زنده باد آزادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر