۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

چند سؤال ازجمهوری اسلامی

چند سؤال

پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۸۸

نظام جمهوری اسلامی ایران بهمن ماه امسال تازه ٣١ ساله می شود، خب تبریک! ولی این نظام با این سنّ کمش یکی از پر فراز و نشیب ترین حکومتهای جهان بوده است. از جنجال، شک و تردید سیاست داخلی اش بگویم؟ یا جنگ ٨ ساله اش با کشوری که امروزه آن را برادر خود می خواند؟ از گروگان گیریهای شهروندان خارجی اش بگویم؟ یا از متهم، محکوم و اعدام کردن شهروندان خودش؟ لازم نیست اصلا از چیزی بگویم. همه چیز را همه می دانند، چه ایرانی چه غیر ایرانی. تاریخچه این نظام ایدئولوژیک برای همه واضح است و توضیح دادنش کاری بیهوده می باشد. اما در این بیدای تاریک و کشتار مظلومانۀ جوانان ایرانی چند سؤال برای سردمداران نظام به اصطلاح جمهوری و اسلامی دارم.

١ – در این ٣١ سال هروقت هر خرابکاری رخ داد که باعث رفتن آبروی نظام شد، بلا استثناء آن را بر گردن کشورهای خارجی نظیر آمریکا، انگلیس، اسرائیل، و غیره انداختند. همیشه جملۀ تکراری ”عناصر خارجی“ دست داشته اند، را شنیدیم. فرض می گیریم که حقیقتا عناصر خارجی در تمامی بمبگذاری ها از ابتدای سال ١٣٥٨ تا کنون دست داشته است. در این صورت نظام در اصل مقصر است که آنقدر بی عرضه و بی لیاقت بوده است که ”عناصر خارجی“ هروقت خواستند مثل آب خوردن وارد ایران شدند و از مرقد امام رضا (ع) تا دیروز که استاد دانشگاه تهران کشته شد، در ایران خرابکاری کرده و هیچ وقت هم دستگیر نشده اند. آیا اگر این ادعای کهنه که همیشه خارجی ها مقصر اتفاقات داخل ایران هستند، درست باشد فقط دلیلی دیگر بر بی کفایتی نظام جمهوری اسلامی نیست؟


٢ – باز برمی گردیم به سن این نظام که از یک جوان ٣١ ساله که چند سال پیش دکترایش را گرفته و تازگی ازدواج کرده، بیشتر نیست. نظام جمهوری اسلامی در اصل فقط یک ایدئولوژی است که هرگز به واقعیت نپیوست. بعد از ٣١ سال همواره این نظام شعار می دهد، آن هم شعارهای پوچ. بارزترین مثالش شعار ”مرگ بر آمریکا“ است که هر دانش آموزی من جمله من در مدارس ایران آن را سر داده است، ولی عملا دیده ایم که آمریکا نه تنها نمرد، بلکه مثل همیشه ثروتمندترین و قدرتمندترین باقی ماند. اما مسأله آمریکا نیست. و سؤال دوم من این است که در این نظام که تقریبا تمام مهره ها پس از اتمام وظیفه شان نه تنها عنصر خارجی از آب در آمده اند، بلکه دشمن اسلام، محارب بوده و به زندان افتاده اند، از کجا معلوم که دولت ٩ + ١ هم پس از اتمام کارش یکی از همان عناصر نباشد؟ آقای رفسنجانی با هشت سال سابقه در پست ریاست جمهوری، امروز به نوعی ضد انقلابی و نیمچه سر فتنه شده است. همچنین آقای خاتمی با هشت سابقه به عنوان رئیس جمهور یکی از سران فتنه می باشد. وزیر امام یعنی آقای موسوی هم که هشت سال نخست وزیر بود، بالاخره معلوم شد که او هم بله! سؤال این است که نظام جمهوری اسلامی به چه چیزش می بالد؟ افتخارش چیست؟ این که همه مسئولین قبلی از نخست وزیر و رئیس جمهور و رئیس مجلس، همه و همه ضد همین نظام هستند؟ آقای احمدی نژاد از کجا معلوم که بعد از این چهار سال حکومتت تو نیز به زندان نیافتی؟ یادتان نرود، مهاجرانی ها، ابطحی ها، و شهردار سابق تهران کرباسچی ها را.

٣ – سؤال سومم خیلی کوتاه تر از دو سؤال بالا می باشد، آقای خامنه ای شما جدّاً، وجداناً، بالا غیرتاً، انصافاً، الله وکیلی، خدا پیغمبری، حضرت عباسی چه قدر کله ات را در برف فرو برده اید و تا چه اندازه ای ملّت ایران را نادان فرض می کنی؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر