۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

همایش سبز ترین فصل سال در دانشگاه تهران برگزار شد

همایش سبز ترین فصل سال در دانشگاه تهران برگزار شد

یک دقیقه سکوت به احترام شهدای سبز

جنبش راه سبز (جرس): مراسم بزرگداشت 16 آذر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با عنوان«؛سبز ترین فصل سال»، در تالار چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران، در حالی برگزار شد که یک ساعت پیش از شروع این مراسم، تمامی سالن توسط دانشجویان پر شده و جمع زیادی از دانشجویان مشتاق برای حضور در مراسم بزرگداشت 16 آذر پشت درهای سالن ماندند.


در این مراسم که اکثر دانشجویان با نماد سبز رنگ و تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور یافته بودند علیه اقدامات اخیر صدا و سیما در پخش تصویر توهین به تمثال امام (ره) شعار سر داده شد و دانشجویان این اقدام رسانه ملی را مشکوک و برای تخریب چهره جنبش سبز عنوان کردند.


در تمام طول مراسم دانشجویان با شعار درود بر موسوی سلام بر خاتمی،موسوی زنده باد کروبی پاینده باد،الله اکبر،خمینی کجایی موسوی تنها شده،مرگ بر دیکتاتور ،سهرابیم ندائیم ما همه یک صدائیم ،یا حسین میر حسین ،حمایت خود از جنبش سبز را اعلام کرده و به محکومیت حوادث رخ داده در روز 16 آذر و ورود غیر قانونی برخی افراد به دانشگاه پرداختند و حوادث رخ داده را نتیجه ضعف مدیریتی فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران دانستند.

دانشجویان همچنین با شعار "رییس بی کفایت، استعفا، استعفا" خواستار کنار رفتن فرهاد رهبر شدند و سپس با شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما اعتراض شدید خود به اقدام شائبه انگیز صدا و سیما در تلاش برای نسبت دادن توهین به تمثال امام را محکوم کرده و بارها شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردادند.


سایت پارلمان نیوز به نقل از سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اعلام کرد به دلیل تنگ‌ نظری‌های صورت گرفته سیدمحمد خاتمی و میر حسین موسوی نتوانستند در جمع دانشجویان حاضر شوند در عین حال پیام ویدیویی رییس جمهور سابق ایران و صحبت‌های نخست وزیر زمان جنگ ، در مورد دانشجویان در سالن نمایش داده شد.


در این مراسم همچنین یاد شهیدان حوادث پس از انتخابات و زندانیان سیاسی که بعد از انتخابات 22 خرداد بازداشت شده‌اند گرامی داشته شد و دانشجویان به احترام آنها یک دقیقه سکوت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر