۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

نامه کروبی به مجلس

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸
مهدی کروبی وقتی به نتیجه نرسید نامه اش را علنی کرد
مجلس از تجاوزها خبر داشت



در حالیکه رسانه های حامی دولت کودتا، نامه مهدی کروبی درباره تجاوز جنسی به دختران و پسران بازداشتی را مستمسک حمله و هتاکی به او قرار داده اند، یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس خبر داد که مهدی کروبی، 20 روز قبل از انتشار این نامه، مجلس را در جریان این ماجرا قرار داده بود. حال در شرایطی که علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم نیز به مقابله با کروبی برخاسته، او روز گذشته خواستار تشکیل جلسه ای با حضور سران سه قوه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و دادستان کل کشور شد تامستندات خود را در آن جلسه ارائه داد.


مستندات تجاوز و آزار جنسی
دبیرکل حزب اعتماد ملی روز گذشته در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان برگزاری جلسه ای مشترک با سران سه قوه، رئیس مجلس خبرگان و دادستان کل کشور شد تا در این جلسه مستندات خود را در مورد شکنجه و آزار جنسی بازداشت شدگان ارائه دهد.
کروبی در این نامه که روی سایت سحام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی قرار گرفته نوشته است: در این اواخر گزارشهای مستندی دریافت نمودم دال بر اینکه مضافاً بر آزار بدنی و جسمی، زندانیان مورد آزار جنسی نیز واقع شده‌اند. و آن را در نامه‌ای خطاب به ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل نموده و از ایشان خواستم با توجه به نفوذی که در مجموع حاکمیت دارند به صورت دقیق به بررسی این موضوع بپردازند تا اگر چنین خطای نابخشودنی انجام گرفته به شناسایی و مجازات قانونی آمرین و مباشرین جرم پرداخته شود و اگر واقعیت ندارد همه ما بالاتفاق به افکار عمومی اعلام نمائیم که چنین چیزی وجود نداشته است تا دامن پاک همه مسئولان و نظام جمهوری اسلامی از این تهمت مبرا شود.
کروبی در ادامه این نامه ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی ها فضای کشور را همیشه آشفته می‌طلبند، از این می نویسد که آنها "نه تنها به بررسی عادلانه و بیطرفانه این مسئله تن در ندادند بلکه آن را مایه هجمه دیگران بر اینجانب قرار داده و اذهان را مشوش ساختند. و از اینجا معلوم شد که چیزهایی وجود دارد که اینان می‌خواهند با این هیاهو آن را مخفی نگه دارند."
کروبی با اشاره به "هجو و هتک حرمت‌های قانونی" علیه او از تریبون نماز جمعه گفته که خطیب جمعه تهران ـ احمد خاتمی ـ پا را فراتر از حریم شرع و قانونی گذاشته است.


مجلس خبر داشت
اما آنچه دیروز افکار عمومی را به شگفتی واداشت افشای نکته ای مهم از سوی یک نماینده مجلس بود. او گفت مهدی کروبی، 20 روز قبل از انتشار علنی نامه خود، با ارسال نامه محرمانه ای مجلس را در جریان این وقایع قرار داده بود اما چون نتیجه ای حاصل نشد این مطلب در رسانه ها درج شد.
ابن قضیه از این لحاظ اهمیت دارد که علی لاریجانی دو روز پس از انتشار نامه کروبی به تکذیب این قضیه پرداخت و سخنی از نامه محرمانه کروبی به میان نیاورد.
اقبال محمدی، عضو فراکسیون خط امام مجلس که این خبر را اعلام کرده است روز گذشته به سایت پارلمان نیوز گفت: بعید است آقای کروبی بدون سند، حرف بزند.
نماینده مریوان افزود: اینکه آقای کروبی اعلام کند مستنداتی دارد اما علی لاریجانی و برخی دیگر تکذیب کنند راه چاره نیست و باید به افکار عمومی به صورت شفاف پاسخ داد.
محمدی همچنین پیشنهاد کرد:مجلس با دعوت از مهدی کروبی برای بررسی مستندات و دلایل او مبنی بر تجاوز جنسی در بازداشتگاهها، جلسه غیر علنی ـ غیر رسمی تشکیل دهد تا نمایندگان در جریان ماجرا قرار گیرند.
وی با بیان اینکه اکنون به دلیل وجود شبکه های ماهواره ای ردم در دورترین نقاط روستاهای کشور هم در جریان همه مسایل هستند و برای آنها سوال ایجاد شده گفت:مخفی کردن و تکذیب این مسایل نمی تواند راه مناسبی در برخورد با موضوع باشد.
محمدی تاکید کرد: آقای بروجردی به دلیل سوگندی که خورده است نباید مسایل را به اسم منافع ملی کتمان کند بلکه باید واقعیت ها را به افکار عمومی مطرح کند.


عجله کمیته ویژه مجلس برای دفاع از وضعیت فعلی
از سوی دیگر جمشید انصاری، رییس کمیته سیاسی فراکسیون خط امام مجلس اعلام کرد کمیته ویژه مجلس، "عجله مفرطی برای دفاع از وضعیت فعلی کشور و رفع اتهام از مسولان دارد".
به گفته وی: برخی آقایان عنوان می کنند طرح این مسایل به اعتبار نظام لطمه می زند اما باید گفت عدم بررسی این ادعاها، تلاش در جهت مقابله با عدم طرح این مسایل و اتهام زنی به افرادی که این موارد را مطرح می کنند موجب لطمه به نظام است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: راهکار برخورد با نامه آقای کروبی این نیست که در تریبون های حکومت قبل از بررسی نامه، نسبت به تکذیب آن اقدام و توقع باشد با تکذیب امامان جمعه یا یک مقام رسمی افکار عمومی قانع شود.
وی با بیان اینکه بهترین راه حل بررسی دقیق موارد مطرح شده در نامه آقای کروبی است افزود:با فرض اینکه یک درصد مطالب مطرح شده در این نامه صحت داشته باشد باید چنان برخورد شدیدی با عوامل آن صورت بگیرد که دامن نظام از آلودگی مصون بماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر