۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

حدود 7 نفر چند نفر می شود؟ نوشته شده در

08.29.09

حدود 7 نفر چند نفر می شود؟

نوشته شده در سرزمین من tagged روی 18:03 با adashkhan

موضوع از این قرار است که در یک نشت خبری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامیدرباره کشته شدگان اعتراضات اخیر عنوان نمودند که:

در حوادث اخیر ۱۳ نفر از نیروهای بسیج و حدود ۷ نفر از نیروهای مردمی که بعضا سابقه بسیجی نیز داشتند، به شهادت رسیدند.

این حدود 7 نفر که ایشان فرمودند یعنی چه؟ مثلا 8 نفر؟ یا 6 نفر؟ مطمئنا منظور جناب سردار 7 نفر و نصفی یا 7 نفر و دوتا بناگوش و امثال اینها نیست. فیلم سینمایی هم نیست که بشود گفت دو نفر و نصفی! پس قضیه چیست؟ در ضمن چرا این حدود 7 نفر که بعضی از آنها سابقه بسیج هم داشته اند، جزو آن 13 نفر بسیجی محسوب نشده اند؟ مگر چند نوع بسیجی داریم؟ نکند بین بسیجی ها هم طبقه بندی مثل شهروندان خودی و غیر خودی وجود دارد که مثلا اگر بسیجی نوع اول در هنگام انجام وظیفه کشته شد، شهید است و بسیجی های نوع دوم فقط وقتی شهید می شوند که نیاز تبلیغاتی-رسانه ای لازم باشد!؟

این جمله عالی ترین مقام سپاه پاسداران معمای عجیبی است. من که با فکر کردن به آن دل پیچه گرفتم. البته به چند نتیجه رسیدم که احتمالا یکی از آنها درست است:

1) صرفا یک اشتباه لپی رخ داده است!

2) شاید حافظه ریاضی سردار جعفری زیاد خوب نیست و اعداد یادشان نمی ماند!

3) آنقدر این روزها اوضاع مملکت یک جوری است که حتی فرمانده سپاه و عضو شورای عالی امنیت ملی هم از آمار دقیق کشته شدگان تحت نظر خود هم خبر ندارد. شاید هم آمار دقیق را به ایشان نداده اند؟!

حیف که این دل پیچه که چند روز است به کمرم سرایت کرده است، اجازه نمی دهد وگرنه با فکر کردن شاید احتمالات دیگری هم پیدا شود!

یک نظر بنویسید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر