۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

هشدار : احتمال یک نقشه حساب شده

THURSDAY, OCTOBER 29, 2009

هشدار : احتمال یک نقشه حساب شده

در خبر ها البته از نوع سانسور نشده اش آمده بود که در مجلس دیدار نخبگان با خامنه ای یک دانشجو بلند شده و شروع به انتقاد به مسائل مختلف کرده به نظرم (که البته شخصی است) این موضوع به نمایش نزدیکتر بود به چند نکته در این خصوص اشاره می کنم :
1- خامنه ای در انتهای صحبتها به مجری عنوان کرده "آیا کس دیگری هست صحبت کند ؟!"
از بین چند نفری که بلند شده اند یک نفر توسط خود وی (خامنه ای) دعوت شده و
در انتهای صحبتهای وی از مجری سوال نشد آیا کس دیگری هست صحبت کند ؟!
3- فرد دانشجو صحبتهای خود را در چند دسته طبقه بندی کرده بوده است؟ آیا او انتظار داشته در چنین مراسمی به صحبتهای اینچنینی گوش داده شود؟ و آیا بر اساس همان حوادثی که خودش از آن انتقاد می کند اساساً با شناخت سانسور خبری و نوع تفکر خامنه ای پیش از جلسه فکر نکرده در نهایت چه سو استفاده ای توسط کودتا چیان از پاسخ سخنان وی توسط خامنه ای می شود ؟ این در حالی است که ظاهراً 
او یکی از دانشجویان ریاضی دانشگاه شریف و برنده المپیاد جهانی ریاضی است.
4- وی در بند اول صحبتش به این اشاره می کند که "در این 30 سال آیا واقعا جامعه ما به سمت اسلامی شدن و اخلاقی بودن پیش رفته؟ اگر ذره ای هم جواب به این سوال منفی باشد باید به عملکرد خود در این 30 سال شک کنیم." آیا این شما را به یاد صحبتهای یک نفر (احمدی نژاد) نمی اندازد؟
5- در قسمت دیگری از یک نقل قول از آن جلسه که در سایتها پخش شده آمده "بعد خامنه ای شروع کرد به جواب دادن و اظهار ناراحتی کرد که اینجا ما نمیخواستیم از این دست صحبتها مطرح بشه و دوست داشتم که در زمینه مسایل نخبگان و علمی بحث بشه و در جواب به اون دانشجو همون حرفهایی رو زد که توی خبرها دیدیم. یعنی در واقع به خاطر صحبتهای اون دانشجو بود که خامنه ای مجبور شد درباره انتخابات حرف بزنه و" فکر نمی کنید بر اساس برآورد ها موقع گرفتن موسوی و کروبی فرا رسیده بوده و باید حکم مجرم بودن آنها به بهانه ای از خامنه ای اخذ می شد؟
6- فکر نمی کنید از این به بعد هر وقت بخواهیم بگوییم در این جامعه اجازه انتقاد داده نمی شود طرفداران حکومت این حادثه را محکم بر سرمان بکوبند

البته من آدم منفی بافی نیستم ولی از ساده فرض شدن هم خوشم نمی آد امیدوارم کسی من را زا این شک در بیاورد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر