۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

کوی، ابو غریب، جنایت...



نیروی کمکی رسید؟ نیروهای عملیاتی به خط شوند، زنجیر را پاره کنید و در را بشکنید، یگان از پشت مواظب باشد، گاز(اشک آور)، بزنیم مادرشون و ...، یا علی، الله اکبر، الله اکبر... این ها جملاتی هستند که در فیلم حمله به کوی که در شب ۲۵ خرداد اتفاق افتاد بیشتر از هر چیزی می شنوید. با رمز یا علی و الله اکبر کوی را فتح کردند!

در عرض این چند روزی که این فیلم منتشر شده چندین بار آن را نگاه کرده ام. می خواهند پادگان یا دژی را تسخیر کنند؟ به چه کسی حمله می کنند؟ دشمن کیست؟ کجا را می خواهند بگیرند؟ کوی دانشگاه که تعدادی جوان دانشجو با لباس های خواب در رختخواب هستند مقر و ساکنانش دشمن اصلی محسوب می شوند.

"کوی قرق شد" وقتی اوباش اسلامی از پلیس لباس شخصی و بسیجی وارد کوی شدند این جمله ای بود که یکی از همین جانوران پیروزمندانه تکرار می کرد. شادی و سرمستی ای در کلامش بود که گویی بزرگ ترین قلعه دشمن را فتح کرده اند و پیروزی نهایی اش مسلم است!

kooy2

در ادامه فیلم رفتار پلیس و نیروهای لباس شخصی و بسیج را با دانشجویان می بینیم. تعدادی را کشان کشان روی زمین می برند و فحاشی می کنند، تعدادی در حالیکه خون از سر و صورتشان جاریست را روی هم تلنبار کرده اند و تهدید و فحاشی می کنند و ازشان عکس و فیلم می گیرند. پلیس در وحشیگری گوی سبقت را از بسیج و لباس شخصی ربوده است و با باتوم و مشت و لگد به جان دانشجویان افتاده است و خون بر زمین جاری شده.

رفتاری که این جانوران با دانشجویان در این شب داشتند هیچ از رفتار سربازان آمریکایی در زندان ابوغریب کم نداشت، آنجا جنگی تمام عیار با بمب افکن و توپ و تانک بود این جا هم جانورانی مسلح شده به گاز و اسلحه و الله اکبر به جان مردم افتاده اند. رفتار اینان با دانشجویان مشابه سربازان آمریکایی بود، جوانان را در محوطه کوی روی هم تلنبار کردند و درحالیکه خون زمین را فرش کرده بود به آنان فحاشی می کردند و تهدید می کردند و ازشان فیلم و عکس می گرفتند تا برای فرماندهانشان ببرند و جایزه شان را از آقا بگیرند.

این فیلم می تواند و باید به رسوایی جهانی برای جمهوری اسلامی بدل شود. ابوغریب در جنگی نظامی رخ داد و این در تهران در شبی ظاهرا آرام! باید نشان داد حاکمان رژیم اسلامی با مردم و جوانان چه می کنند باید رسواشان کرد و هرجا که هر کدامشان پا می گذارد این فیلم را به نمایش گذاشت تا چهره واقعی هر کسی که حتی یک روز در این حکومت شریک بوده رو شود.

هرچه احمدی نژاد و سایر جنایت کاران بعد از انتشار فیلم حاشا کنند و آن را به عوامل فتنه و ضد حکومت نسبت دهند، هر چند آقا دستور پیگیری بدهد و قول رسیدگی، نه تنها از بار جنایت و گناه این جماعت وحشی چیزی کم نمی کند که وقاحت و وحشتشان را نشان می دهد.

امروز بعد از گذشت ماه ها از این جنایت و اتفاقاتی که افتاد معلوم می شود هر چه جنایت کنند و عربده کشی کنند، هرچه ابوغریب بازی دربیاورند و تهدید کنند، مردم را نتوانسته و نمی توانند از حکمی که صادر کرده اند منصرف کنند و آنان را مرعوب کنند. مردم و انقلابشان حکم به سرنگونی این جانوران داده اند و تمام این جنایات را در پرونده شان ثبت کرده اند و یکی یکی باید پاسخگو باشند. این حکومت نشان داده که نه راه اصلاحی دارد و نه راه مدرا و گفتمان! در همین فیلم جایی یکی از جانوران بسیجی می گوید"بزنیم مادرشون و ..." دیگری به تمسخر می گوید"نه بابا این ... ها چیه می گی ما می خوایم با گفتمان باهاشون حرف بزنیم"!این ها نیروی سرپا نگه دارنده جمهوری اسلامی و چهره های واقعی سران نظام هستند که در این عملیات نشان داده می شوند. هر انسان شریفی با دیدن این فیلم شوک می شود و خشم و نفرت تمام وجودش را می گیرد و به جز سرنگونی و پایان دادن فوری به همه این جنایات نمی تواند راهی را تصور کند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر