۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

ادامه حرف و حدیث‌ها؛
مقصر واردات برنج‌های آلوده میرکاظمی است
معلوم نیست چه اشخاصی و با حمایت کدام نهاد ها اقدام به واردات برنج می کنند که با وجود فلاکت زدگی کشاورزان شمالی کسی را یارای مقابله با آنها نیست. اگر قرار باشد با کسی برخورد شود، آن فرد مسعود میرکاظمی وزیر سابق بازرگانی است.
در جلسه علنی دیروز مجلس، گزارش کمیسیون کشاورزی درمورد آلوده بودن برنج های وارداتی از کشور هندو خوانده شد. دراین گزارش که توسط عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درصحن علنی خوانده شد، برآلوده بودن برنج های وارداتی به سم آرسنیک تاکید شد. با این حال درگزارش مذکور مشخص نشد مقصراصلی در مسئله برنج های آلوده چه کسانی هستند.

براساس این گزارش دولت هم توان لازم برای مقابله با این واردکنندگان را ندارد و در پاسخ به نمایندگان مجلس می گوید:«اگرجلوی واردکنندگان برنج را بگیریم آنها علیه دولت دعوای حقوقی راه می اندازند».

در همین ارتباط، عباس رجایی نماینده اراک ورییس کمیسیون کشاورزی مجلس به خبرنگار سیاسی «فردا» گفت: جدا از این مسئله که چه نهادی دراین مورد مقصراست، تا زمانی که کنترلی بر واردات بی رویه نباشد‍ مسا ئلی مثل پرونده برنج های آلوده یک امرعادی تلقی می شود.

وی افزود: درحالی که کشاوزان شالیکار در شرایط بسیار سختی به سرمی برند‍، گروهی به خود اجازه می دهند با واردات برنج های بی رویه زندگی آنها را سیاه کنند. 

نماینده اراک خاطرنشان کرد: بررسي‌هاي مفصل انجام شده و ملاحظه مدارك ارسالي از سوي رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي، تناقضات بيشماري را ايجاد كرده كه به نظر كميسيون، ابهامات موجود نه ‌تنها برطرف نگرديده، بلكه ابهامات جديدي نيز ايجاد كرده است.

وی افزود: کسانی که برنج های آلوده را وارد کردند ازچنان قدرتی برخوردار هستند که حتی دولت توان مقابله با آنها را ندارد.

رجایی تاکید کرد: از رییس جمهور انتظار می رود درزمینه واردات بیش ازحد برنج به وزارت بازگانی تذکر دهد.

کسی به فکر شالیکاران نیست
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود وازجمله معترضین به عملکرد دولت درمورد واردات برنج های آلوده، بزرگترین مقصر پرونده برنج های آلوده را مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی دولت نهم می داند .

لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی «فردا» تصریح کرد: آقای میرکاظمی عملکرد بسیارضعیفی در وزارت بازرگانی داشت و به خاطرعدم کنترلی که نسبت به واردات بی رویه داشت، کشاوزران زیادی را دراستانهای شمالی کشوربی خانمان کرد .

وی افزود: به نظرمن اگر قرار باشد با کسی در مورد برنج های وارداتی برخورد شود، آن فرد مسعود میرکاظمی وزیر سابق بازرگانی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در مورد برنج های آلوده گله ای ازمسولان فعلی وزارت بازرگانی نداریم ولی از آنها انتظار داریم جلوی واردات برنج را بگیرند.

وی تصریج کرد: معلوم نیست چه اشخاصی و با حمایت کدام نهاد ها اقدام به واردات برنج می کنند که با وجود فلاکت زدگی کشاورزان شمالی کسی را یارای مقابله با آنها نیست.

وي با اشاره به این اظهار نظر رئیس کمیسیون کشاورزی که 7 هيات علمي دانشگاهی آلوده بودن برنج‌هاي وارداتي از هند را تاييد كرده و ابهامات این کمیسیون نیز بیشتر شده، ظهار داشت: معاون بازرگاني قبل گفته بود كه اگر اين گزارش را تاييد كنيم بايد جواب وارد كننده ها را بدهيم اجازه دهيد مردم اين برنج‌هاي آلوده را بخورند. این گونه اظهارات واقعا باعث تاسف است.

لاهوتي تاكيد كرد: برنج كشورمان بهترين برنج دنياست و اجازه دهيد اين برنج در داخل كشور استفاده شود چرا كه با وارد كردن برنج‌هاي هندي كشاورزان ما نيز كار خود را از دست مي‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر