۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

موسوی : بگیر وببندها مانع سقوط رژیم شاه نشد

نخست وزیر سابق ایران می گوید بگیر وببندها مانع سقوط رژیم شاه نشد

موسوی : کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین

میرحسین موسوی
میرحسین موسوی

دبی –العربیه.نت

میرحسین موسوی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته در ایران گفت : " کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین.

بر اساس گزارشی که سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی امروز شنبه 29 – 5 – 2010 منتشرکرد نخست وزیر سابق ایران در دیدار با زندانیان سیاسی پیش از انقلاب تاکید کرده است :" نظام در حال حرکت به سمت تک صدایی است به طوری که هیچ اندیشه دیگری را تحمل نمی کند. تک صدایی خود منجر به استبداد و دیکتاتوری می شود و هیچ کس نیست که نداند اضافه بر استبداد و دیکتاتوری تک صدایی مهم ترین عامل بازدارنده توسعه است."

او افزود :" آنچه اکنون می بینیم سیاست هایی است که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را هدف گرفته است و تعجب آور نیست که در کشور ما مساله فساد و دروغ و خود رایی درحال گسترش است، چرا که اگر اندیشه آزاد نباشد در فضای تک صدایی این مسایل طبیعی است."

وی گفت : " اگر قرار باشد که نظام باقی بماند ولی با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگارن آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟"

بالاى صفحه

اهداف جنبش

موسوی در بخش دیگری از سخنان هدف جنبش سبز را رسیدن به آزادی و عدالت دانست.

او گفت این جنبش خواهان " عدالت برای مردمی که انقلاب کردند و کشور با همه تنوع قومیت ها، فرهنگ هاو زبان های مختلف مال آنهاست و عدالت در وجوه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی جزئی از حقوق آنهاست."

وی ابزار مبارزه برای رسیدن به خواسته های جنبش سبز را گسترش " آگاهی " به شمار آورد و تاکید کرد جنبش سبز یک جریان ادامه دار است که نه با بستن و گرفتن و تهدید و زندانی کردن و نه با کشتن متوقف نخواهد شد چرا که مطالبات برآمده از نیازهای واقعی و انسانی ملت ما را دارد."

موسوی شعار ها و اهداف جنبش سبز را ساده و روشن دانست و گفت: " زمانی که می گوییم قانون اساسی مسئله روشن است، وقتی می گوییم دروغ و فساد نباشد و عدالت باشد مسئله روشن است. به طور قطع گسترش آگاهی بزرگترین ابزار جنبش است. ما با کسی نمی خواهیم دعوا کنیم. تنها از حقوق خود دفاع می کنیم و ابزارمان همان آگاهی رسانی به مردم است."

نخست وزیرسابق ایران سرکوب اعتراضات و دستگیری ها برای توقف اعتراض ها را بی اثر دانست وبا یادآوری عملکرد نظام سابق در ایران گفت:" این بگیر و ببندها مسئله را حل نمی کند مگر با به زندان انداختن شما رژیم سقوط نکرد؟ رژیم سقوط کرد و من اثرات این دستگیری ها را به خاطر دارم ولی پرسش این است که آیا این دستگیری ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟ "

وی تاکید کرد :" برخی گمان می کنند با ایجاد فضای رعب و وحشت می توان امور را اداره کرد در حالی که کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر