۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه



زاکانی:

مشایی و رحیمی از جنس انقلاب نیستند اما شعارهای انقلابی می‌دهند


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه در این شرایط نهایتا نظام یك پوسته جدید می‌اندازد، گفت: در این میان ما باید تلاش كنیم كه كمترین ریزش را داشته باشیم، یك روز شاهد بودیم كه چند صد هزار نفر به خیابان آمدند اما نظام با آنها مدارا كرد و خشونت‌های آن روز نیز از درون همان جریان آغاز شد.اما در ادامه كه روشنگری در دستور كار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت كار به جایی رسید كه در 13 آبان نهایتاً جمعیت آنها به 6 تا 7 هزار نفر تقلیل یافت.
زاكانی همچنین تصریح كرد: این ریزش جمعیتی نشان می‌دهد كه نظام جمهوری اسلامی در بخش امنیتی و مهار موفق بوده اما در بخش تبلیغی باید اذعان كنیم كه چندان موفق نبودیم و صدا و سیمایی كه از یك صندوق 800 تایی آن، 750 رای موسوی خارج می‌شود در این زمان ضعیف عمل كرده است.
وی در ادامه حضور افرادی مانند مشایی و رحیمی كه از جنس انقلاب نیستند اما شعارهای انقلابی می‌دهند را خطر پنجم در شرایط فتنه خواند و تصریح كرد: آن چیزی كه مهم است اصول و اصولگرایی است كه باید روی آن بیایستیم و تلاش كنیم كه آگاهی جامعه را بالا ببریم، ما باید تلاش كنیم كه در این مسیر خسته نشویم چون برطرف كردن این فتنه‌ای كه در كشور ایجاد شد، زمان زیادی را می‌طلبد.
عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینكه این حوادث به نگاه‌های خارجی به نظام جمهوری اسلامی نیز ضربه وارد كرد، گفت: در این حوادث برخی تلاش كردند كه به اسلامیت و جمهوریت خدشه وارد كند و رفع این موارد نیاز به كسب آگاهی و همچنین انتقال آن به سایرین دارد.
زاكانی با اشاره به نقش دانشجویان در این ماجرا یادآور شد: در حوادث اخیر علاوه بر جریان دانشجویی تلاش شد كه اساتید دانشگاه‌ها را نیز به مقابله با نظام بكشانند و تعدادی از روحانیون را نیز در این مسیر جذب كردند، به همین دلیل باید با ایستادگی خود تلاش كنیم این ضربات را جبران كرده تا با پوست‌اندازی نظام شاهد اسلام ناب در نظام انقلاب اسلامی باشیم.
وی در ادامه این برنامه در پاسخ به سوالی درخصوص شكایت از رحیمی یادآور شد: بنده و آقایان توكلی و نادران این مساله را دنبال می‌كنیم اما تا كنون تلاش كرده‌ایم كه رسانه‌ای نشود، ولی به هر حال با كسی تعارف نداریم، نظام جمهوری اسلامی نظام پاكی‌ها است و اگر فردی در آن مشكل داشته باشد نمی‌تواند محور قرار گیرد.
نماینده مردم تهران با بیان اینكه این مساله هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: ما این مساله را دنبال می‌كنیم اما تا زمانی كه به نتیجه نهایی نرسد، ممكن است رسانه‌ای كردنش به ضرر دولت باشد به همین دلیل زیاد در این مورد صحبت نمی‌كنیم.
زاكانی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال یكی دیگر از دانشجویان در خصوص ماجراهای كهریزك یادآور شد: بازداشتگاه كهریزك اساسا برای اراذل و اوباشی ساخته شده بود كه امكان نگهداری آنها در زندان‌های عادی وجود نداشت.
وی ادامه داد: بنابر گفته‌های هاشمی شاهرودی انتقال متهمان به این بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوی ممكن بود و اظهاراتی كه اخیرا وی در این خصوص داشته را باید فرار به جلو دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر