۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

هموطن مسلمانم، اجازه بده به تو با ذکر آزمایشی ساده، نشان دهم چگونه این دین خرافی، زنده مانده است و تو را مسلمان کرده است

من به چیزی شک ندارم چون کتک میخورم
هموطن مسلمانم، اجازه بده به تو با ذکر آزمایشی ساده، نشان دهم چگونه این دین خرافی، زنده مانده است و انسان ها را مسخ کرده است !
چگونه اسلام ( و دیگر ادیان) رشد کرده اند و چون بختک ، بر سینه جامعه جهانی ، چمبره زده است ؟! چرا اسلام ، علی رغم اینکه به صورت مشخصی ، ناقض ساده ترین اصول اخلاقی و انسانی است، توانسته همچنان زنده بماند؟
شما می توانید دلیل زنده ماندن اسلام را در این آزمایش علمی ، ببیند.
ابتدا بگذارید برای شما نتیجه یک تحقیق علمی ، در رابطه با نحوه شکل گیری رفتار اجتماعی را ذکر کنم:
در این تحقیق، از ده میمون، یک قفس ، یک نردبان و موز و یک مقداری آب سرد استفاده شده است.
در بخش اول آزمایش، پنج میمون در قفس نگه داری می شوند، یک موز از سقف آویزان است و یک نردبان در زیر موز گذاشته شده است. زمانی که یکی از میمون ها برای برداشتن موز از نردبان بالا می رود، آب سردی بر سر همه میمون ها ریخته خواهد شد. بعد از مدتی، میمون ها در میابند که که اگر کسی از نردبان بالا رود، آنها اذیت شده و آب سرد بر سرشان ریخته خواهد شد ؛ لذا هر میمونی که بخواهد از نردبان بال رود، از طرف دیگر میمون ها مورد ضرب و شتم قرار خواهد گرفت. (در این مرحله میمون ها می آموزند که بالا رفتن از نردبان، به منزله ریخته شدن آب سرد بر سر همه است و لذا از نردبان می ترسند.)
حال در بخش بعدی آزمایش، یک میمون جدید را با یکی از میمون های ساکن قفس عوض می کنند، میمون جدید، بی خبر از هر داستانی، برای برداشتن موز به طرف نردبان می رود، اما به محض اینکه میمون جدید، به لمس کردن نردبان می پردازد. مورد ضرب و شتم دیگر میمون ها قرار خواهد گرفت(یعنی میمون های قدیمی اجازه نمی دهند که او از نردبان بالا رود و در نتیجه اصولا دیگر آب سردی نیز بر سرشان نمی ریزد) ؛ بعد از چند بار تلاش برای بالا رفتن از نردبان، میمون جدید نیز یاد می گیرد که لمس کردن نردبان، مساوی است با کتک خوردن.
در قسمت بعدی آزمایش ، یکی دیگر از میمون های جدید دیگر را جایگزین میمون قدیمی می کنند و باز این حادثه تکرار می شود. این روند را ادامه می دهند، تا کلا میمون های قدیمی کلا خارج شده و میمون های جدید در قفس حضور داشته باشند. نکته بامزه اینجاست که میمون های جدید ، هیچگاه بر سرشان آب سرد ریخته نشده است اما چون در اثر کتک خوردن ، یاد گرفته اند که مثلا نردبان ترسناک است ، از لمس آن ابا می روزند و بی خیال موز می شوند.
اینگونه یک تابو شکل می گیرد، یا یک قانون اجتماعی بنا نهاده می شود.
حال هموطن مسلمانم، کمی بیاندیش، آیا این رفتار برای تو آشنا نیست؟ بسیاری از ما مسلمان به دنیا آمده ایم، به یک دین خرافی (که در آن برده داری و سنگسار است) از همان بدو تولد احترام گذاشته ایم ، و هر گاه خواسته ایم درباره آن دین خرافی شک کنیم، از طرف دیگر اعضا جامعه بشدت مورد آزار قرار گرفته ایم.
کسی جرات نمی کند که بپرسد، چرا ما باید به اسلام (که اینجا همان نردبان است) احترام بگذاریم ؟!
این روند صدها سال است که ادامه داشته است و به این شکل اسلام ، توانسته زنده بماند و ادامه حیات دهد.
هموطنم، یادت باشد که اسلام، برای کسانی که درباره اش شک کنند، مجازات مرگ در نظر گرفته است (اتهام ارتداد)، لذا به همین دلیل هنوز از جامعه محو نشده است و اینگونه ما بدلیل فشار جامعه ، مسلمان می شویم.
گذر کردن از تابوهای احمقانه ای که در اثر کتک زدن دیگران به وجود آمده ، جرات می خواهد و شجاعت، اما تلاش برای شکستن این تابوها صدمرتبه بیشتر شجاعت می طلبد.
مطلب مرتبط : چگونه تابو به وجود می آید ؟ / چرا باید شجاع بود و از شکستن تابوها نترسید؟
لینک این مطلب در بالاترین------فرند فید-------ریشه ها------------آزادگی
نکته ها:
یک- این آزمایش ، صرفا یک آزمایش علمی است برای نشان دادن چگونگی شکل گیری یک رفتار اجتماعی ، لذا در مثل مناقشه نیست و افراد بهانه گیر! لطفا کمی ظرفیت داشته باشید و به من اعتراض نکنید که چرا مثال رفتار میمون درباره انسان زده ام؛ چون میمون ها نفس هم می کشند، پس اینکه بگوییم میمون نفس می کشد ، توهین به انسان ها اسـت؟!
دو - منبع این آزمایش :
Stephenson, G. R. (1967). Cultural acquisition of a specific learned response among rhesus monkeys. In: Starek, D., Schneider, R., and Kuhn, H. J. (eds.), Progress in Primatology, Stuttgart: Fischer, pp. 279-288.

من به چیزی شک نمی کنم، کتک می خورم !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر