ماجرای رنگ سبز؛ رنگ محبوب
سبزها تا به حال هیچ لقبى به مخالفان خود ندادهاند اما حامیان دولت، سبزها را به طلحه و زبیر، خوارج، منافق، سبز اموى و… منسوب کردهاند اگر به آنچه که مىگویید باور دارید و انبان خود را از استدلال پر کردهاید از مناظره و گفتوگو چه باک؟
کلمه: کیوان آذر پندار در یادداشتی با عنوان «رنگ محبوب» به شکل گیری جنبش سبز علوی توسط حامیان دولت اشاره کرده و به بررسی این ماجرای جدید پرداخته است:
حیات نو-کیوان آذر پندار: خبرگزارىهاى حامى دولت بیانیهاى را منتشر کردهاند که حاکى از شکلگیرى مجموعهاى جدید تحت عنوان «جنبش سبز علوی» است. از متن بیانیه مىگذرم و به جنبههاى دیگر آن مىپردازم.
۱- استفاده از رنگ سبز توسط برخى حامیان دولت حاکى از شیوع استفاده از این رنگ به عنوان یک نماد سیاسى است که حامیان دولت به دلیل ناتوانى در مقابله با آن رویکرد مصادره به مطلوب کردن آن را برگزیدهاند و احتمالا در آینده نزدیک همین شیوه در سایر موارد نیز استفاده مىشود.
۲- استفاده از رنگ سبز تا به حال به عنوان یک تلاش براندازانه و در راستاى انقلاب مخملى و کودتاى رنگى با طراحى آمریکا و انگلیس ارزیابى مىشد اما از این پس رفتارى در حمایت از دولت و کاملا پذیرفته شده است. به همین دلیل سبزها از این به بعد با آرامش و امنیت بیشترى مىتوانند به فعالیت پرداخته و کار خود را گسترش دهند!
۳- حمایت فرمانده بسیج از بیانیهاى که با عنوان سبز علوى منتشر شده اگرچه از مصادیق ورود نظامیان به فعالیتهاى سیاسى و جناحى است اما به خوبى مىتواند ابعاد و زوایاى مرتبط با این بیانیه را روشن کند.
۴- برنامهریزى حامیان دولت براى اعیاد قربان و غدیر و ایام سوگوارى اباعبداللهالحسین (آنگونه که در بیانیه آمده) بیانگر میزان نگرانى آنها از فعالیت موج سبز است.
۵- صداوسیما که تا به حال به انکار و نادیده گرفتن سبزها مىپرداخت از این پس سبزها را نشان داده و همه آنها را سبز علوى معرفى خواهد کرد. جالب اینکه استفاده از رنگ سبز در برخى برنامهها هم به شکل نامتجانسى رواج یافته است از جمله در بخش خبرى ساعت ۱۴ که حاکى از توجه ویژه به این رنگ است.
۶- در ایام انتخابات یکى از تئوریسینهاى حامى دولت در تلویزیون استفاده از نشانهاى رنگى را به نیروهاى فاشیست نازى منتسب کرد و از این طریق به دنبال تخریب سبزها بود. بد نیست درباره بیانیه اخیر نیز از وى سوال شود.
و اما یک پیشنهاد
اکنون که حامیان موسوى و کروبى به بنى امیه منتسب شدهاند بد نیست دوستان ترتیبى اتخاذ کنند تا در جلساتى عمومى و در حضور مردم ویژگىهاى فرهنگ علوى و فرهنگ اموى به بحث گذاشته شود. سبزها تا به حال هیچ لقبى به مخالفان خود ندادهاند اما حامیان دولت، سبزها را به طلحه و زبیر، خوارج، منافق، سبز اموى و… منسوب کردهاند اگر به آنچه که مىگویید باور دارید و انبان خود را از استدلال پر کردهاید از مناظره و گفتوگو چه باک؟
این گوى و این میدان! در مناظرهها و گفتوگوهاى آزاد هر دو فرهنگ را به بحث بگذارید تا میزان وفادارى شما به فرهنگ علوى روشن شود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر